Autorul acestor randuri a facut parte dintr-un colectiv de publicitari care, la inceputul anilor '90, avea misiunea sa ii dezvete pe romani sa zica nes; si sa ii „educe" sa spuna cafea solubila. Concurenta de atunci avea o tentativa similara, autodefinindu-se insa cafea instant. Aceasta ambiguitate de termeni se pare ca n-a ajutat nici unora, nici altora: lumea a continuat sa spuna nes, chiar si in instante cat de cat oficiale, cum ar fi meniurile restaurantelor (deseori ortografiat „ness"). Orice atare demers a palit insa in fata marilor campanii ale Nescafe-ului, care a intrat in Romania pe poarta din fata, in chip de „real thing". Cand, peste cativa ani, subsemnatul avea sa lucreze pentru Nestle Romania, nu se mai cerea definita categoria (spre deosebire de alte branduri celebre, Nescafe nu era deranjat de intrarea numelui sau in randul substantivelor comune). Confuzia era justificata, etimologia dedubla istoria; compania Nestle fiind cea care a lansat cafeaua solubila sub forma de praf; si, mai tarziu, varianta de cafea solubila granulata, de mare succes in zilele noastre.
Despre autor:
Sursa: Adevarul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
BNS atenționează că românii vor fi mai expuși în fața abuzurilor dacă BNR...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Sancțiunile pentru e-Factura se vor aplica din 1 iunie 2024
Sursa: futurebanking.ro