O intelegere secreta pri­vind estomparea mediatica a infrangerii electorale dezastruoase suferite de fostul premier italian Silvio Berlusconi in alegerile regionale, facuta intre postul de televiziune RAI si rivalul sau privat, Media­set, a fost dez­va­lu­i­ta ieri de La Repubblica. Coti­dianul italian a publicat transcrierea convorbirilor te­le­fonice referitoare la aceasta intelegere, intre un fost cola­bo­rator al lui Berlusconi si omologul sau de la Mediaset, postul fostului premier.   PROGRAM FORTE. Colaboratorul lui Berlusconi ii cerea celui de la postul public de televiziune sa difuzeze o emisiune "forte, la o ora de maxima audienta", pentru a eclipsa dezbaterea despre rezultatele votului - care fu­se­se­ra in favoarea opozitiei - prevazuta in aceeasi seara la RAI. Intr-o alta convorbire, in­registrata in aceeasi zi, un alt responsabil al postului pu­blic de televiziune luase le­ga­tu­ra cu purtatorul de cuvant al fostului sef al guvernului de la Roma, pe care il asigura ca va face tot posibilul sa reprogrameze difuzarea rezultatelor votului. Dezvaluirile facute de La Repubblica au incins spiritele la Roma, intre opozantii lui Berlusconi, foarte indignati, si televiziunea RAI, care a anuntat ca a initiat imediat o ancheta interna. La randul sau, nici Mediaset nu a stat cu mainile-n san, promitand ca va da in judecata La Repubblica, pe care l-a acuzat de "ma­ne­vra politicianista". Ber­lus­coni a tacut malc. In schimb, colegii de partid au sa­rit in apararea lui. "Este vor­ba despre o manevra mediatica, destinata singurului scop, acela de accelerare a adop­tarii unei legi, cu scopul precis de a distruge afacerile lui Silvio Berlusconi", a sus­ti­nut vehement, de la tri­bu­­na, Renato Schiafani, pre­se­din­te­le grupului Forza Ita­lia din Senat.