Ruxandra Ion, directorul Acasa TV, este trasa pe linie moarta din cauza scaderii drastice in audiente.

La virful postului Acasa TV se pregatesc mari schimbari. Primul vizat este chiar directorul executiv al postului, Ruxandra Ion. Surse din interiorul trustului MediaPro afirma ca aceasta va fi retrasa din functie din cauza scaderii ratingului Acasa TV fata de anii trecuti, posibila inlocuitoare fiind actualul brand manager al postului, Vanessa Cernea. Ruxandra Ion a lansat, in calitate de producator general, primele telenovele autohtone. Productia „Numai iubirea" se bucura acum trei ani de o audienta medie de peste 8 puncte de rating, pe cind cea mai recenta productie, „Inima de tigan", are de doua ori mai putini telespectatori, atingind media de 5,4 puncte de rating, potrivit acasa.ro. Chiar si cu ultimele cifre, Acasa TV isi bate concurenta telenovelistica.

Contactata la telefon, Ruxandra Ion confirma. „Nu voi mai fi director executiv la Acasa TV. Voi ramine doar consultant si voi lucra la Central European Media Entreprises (CME), dar nu stiu inca exact ce fel de functie voi avea acolo", spune Ruxandra Ion pentru Cotidianul. Ea ne-a mai spus ca nu se afla in tara si ca putem afla amanunte suplimentare de la Serviciul de relatii publice al MediaPro.

Pe de alta parte, biroul de PR al trustului condus de Adrian Sirbu a confirmat vestea doar pe jumatate. „Ruxandra Ion este directorul executiv al Acasa TV, iar in viitorul apropiat va avea si un angajament la nivelul CME", declara Maria Apostol, director de comunicare la MediaPro. CME este o companie americana activa in Europa Centrala si de Est. In Romania detine posturile PRO TV, Acasa TV si Pro Cinema.

ACTUALIZARE 15:00

Drept la replica In urma articolului "Mama telenovelelor nu mai e Acasa" publicat joi in "Cotidianul", directorul de comunicare de la PRO TV, Maria Apostol, ne-a trimis un drept la replica din care citam:

Afirmatia potrivit careia Ruxandra Ion nu mai ocupa functia de Director Executiv la Acasa Tv este falsa. Asa cum mentionam si in raspunsul pe care vi l-am trimis ieri, Ruxandra Ion este Director Executiv al Acasa Tv, iar in viitor va ocupa o functie de consultant in Central European Media – CME, actionarul majoritar al PRO TV S.A.

Motivele pentru care Ruxandra Ion va ocupa aceasta noua pozitie sunt legate atat de rezultatele exceptionale obtinute de canalul Acasa cat si de impactul telenovelelor romanesti difuzate in ultimii 3 ani de postul Acasa. Sumara analiza a performantelor canalului Acasa si a telenovelelor romanesti, pe care ati publicat-o astazi, este si ea eronata. Pentru restabilirea adevarului, va pun la dispozitie datele de rating corecte: in perioada 15 octombrie – 15 noiembrie 2004, telenovela "Numai iubirea" a inregistrat un rating mediu de 8.9 puncte de rating, in aceeasi perioada a anului 2007 telenovela "Inima de tigan" a inregistrat un rating mediu de 5.7 puncte de rating. Din 2004 pina in 2007 consumul total de televiziune pe targetul femei 15-49 de ani a scazut cu aproximativ 10%.

Luind in calcul si acest indice, resulta ca performanta telenovelei "Inima de tigan" este una spectaculoasa in conditiile unei piete de televiziune extrem de competitive si nu poate fi un motiv de retrogradare, asa cum ati sugerat in articolul pe care l-ati publicat astazi.