"Vrem ca in trei-patru ani vanzarile online sa reprezinte circa 20 % din
cifra de afaceri a grupului. Pentru 2008 speram sa ajungem la zece milioane
de euro proveniti in urma vanzarilor online", a spus Simion.
Acesta a adaugat ca magazinele care au atat prezenta fizica pe piata de
retail cat si online au cel mai mare succes pe piata comertului electronic.
"Avantajele depozitului central, care ca si in cazul Flamingo este comun
magazinelor fizice cat si celor online, este ca se poate stoca o mare
cantitate de marfa. In acest fel un retailer poate furniza o cantitate mult
mai mare de produse comparativ cu magazinele care au doar prezenta online si
nu pot beneficia de o cantitate mare de stocuri", este de parere Simion.
Potrivit reprezentantilor companiei, Flamingo International intentioneaza sa
devina liderul pietei locale de e-commerce prin noi lansarea solutiei de
vanzari online, platforma IBM WebSphere Commerce utilizata de asemenea de
Sony sau Ikea. Platforma asigura, in acelasi timp interactiunea directa cu
clientii si cu alte companii, dar si interactiunea indirecta cu acestia,
prin canalele de distributie partenere, permitand chiar implementarea
ambelor optiuni in mod simultan. Investitia in implementarea, promovarea si
suportul acestei platforme pe cele patru site-uri comerciale ale companiilor
grupului Flamingo International este de 500.000 euro, pana la sfarsitul
anului.
Alaturi de platforma WebSphere Commerce, Flamingo International va utiliza
un program aditional, IBM Sales Center - un software care permite
implementarea optiunilor de prezentare a catalogului de produse, de
management al comenzilor si al promotiilor, precum si a facilitatilor de
merchandising, in scopul acordarii reprezentantilor centrului suportul
necesar pentru deservirea clientilor.
Retailul online va deveni pentru Flamingo International o divizie comerciala
distincta, iar reprezentantii companiei se asteapta ca aceasta sa fie mai
productiva decat cea a oricarui competitor de pe segmentul de retail online
din Romania.