Principalii operatori de hipermarketuri de pe piata romaneasca de retail estimeaza in luna decembrie o crestere a vanzarilor cu cel putin 50%, comparativ cu rulajul inregistrat intr-o luna obisnuita. Cele mai cautate sunt produsele specifice Sarbatorilor, au declarat reprezentantii companiilor, pentru agentia NewsIn. Acestia pregatesc oferte speciale, reduceri de preturi, discount-uri si promotii care vor aduce cresteri spectaculoase ale vanzarilor. In ultimii doi ani a avut loc o explozie de supermarketuri si hipermarketuri, care a insemnat totodata si intarirea competitiei in acest domeniu. Startul pentru promotiile de Sarbatori de anul acesta a avut loc inca de la inceputul lunii noiembrie.Carrefour estimeaza cresteri la produsele specifice de iarnaPe piata romaneasca, sunt prezenti momentan cinci mari operatori internationali, si anume Carrefour care detine 10 magazine, Kaufland care detine 31 de magazine, Real Hypermarket cu 12 magazine, Cora cu trei magazine si Auchan cu patru magazine. Pe langa acestia mai este prezent si singurul operator de hipermarketuri cu capital romanesc, si anume Pic Group care are trei magazine, urmand sa mai deschida doua unitati pana la finele lunii.
"Fata de o luna obisnuita, in luna decembrie estimam vanzari mai mari cu aproximativ 50%. Cele mai mari cresteri se vor inregistra pentru produsele specifice Sarbatorilor de iarna: dulciuri, jucarii, textile, electrocasnice, sport de iarna, cosmetice, cozonaci, vin, carne. Vom comercializa o gama foarte larga de produse specifice Craciunului si anume brazi, globuri, instalatii luminoase, beteala si altele", a declarat directorul de marketing Carrefour Romania, Andreea Mihai. Pentru anul acesta Carrefour Romania estimeaza vanzari mai mari decat anul trecut in perioada precedenta Sarbatorilor, inclusiv pe segmentul de mancare gata preparata care va contine toate produsele traditionale destinate Craciunului, pentru ca timpul pe care gospodinele il au la dispozitie este foarte scurt.Operatorul Kaufland nu este la fel de optimistHipermarketurile Real estimeaza, de asemenea, o crestere semnificativa a vanzarilor in saptamanile premergatoare Craciunului, mai ales pe segmentele imbracaminte, produse electrocasnice, dulciuri, decoratiuni specifice de sezon (brazi, globuri, ghirlande) sau la produse precum ciocolata si whisky, unde vanzarile pot creste de circa sapte ori, sau la vin, unde cresterile se pot tripla in comparatie cu o perioada obisnuita a anului.
"In perioada Sarbatorilor de Craciun, vanzarile cresc la toate categoriile. In mod normal Sarbatorile aduc o crestere a volumului vanzarilor fata de alte perioade ale anului, de aceea estimam ca vanzarile per total sa creasca cu peste 60% in luna decembrie, fata de luna anterioara", a declarat Adriana Pita, head of corporate communication&PR Real Hypermarket Romania. Chiar si cei mai recenti jucatori, precum Auchan Romania, care a patruns pe piata in toamna anului trecut, considera ca anul acesta vanzarile dinaintea Sarbatorilor de iarna vor creste cu peste 50% comparativ cu o luna obisnuita, deoarece consumatorii romani au inceput sa fie familiarizati cu brandul si hipermarketurile Auchan. Pe langa produsele sezoniere, reprezentantii Auchan considera ca o crestere semnificativa (de aproape doua ori) o vor inregistra si produsele de post. Operatorul german al hipermarketurilor Kaufland estimeaza in luna decembrie vanzari cu circa 20% mai mari. "Vor creste vanzarile in special pe segmentul de alimente, indeosebi cele specifice perioadei de Craciun, cat si pe segmentul de non food, in special pe produsele electro. In general nu avem marfa ramasa de la un sezon la altul deoarece atunci cand se apropie sfarsitul de sezon marfa respectiva este redusa pentru a lichida stocurile", au declarat reprezentantii Kaufland Romania.