INFRASTRUCTURA - Extinderea decongestioneaza traficul
Azi incep lucrarile la centura de nord a Capitalei. Pentru anul viitor, autoritatile au programate inceperea lucrarilor la 9 autostrazi. Lucrarile la centura rutiera de nord a Capitalei si lucrarile de largire la patru benzi a rutei ocolitoare Plo­ies­ti Vest vor incepe azi. Centura de nord a Capitalei va face legatura intre DN 1 Bucuresti - Ploiesti, Au­tos­­trada Bucuresti - Pitesti si Au­tostrada Soarelui. "Maine vom emi­te Ordinul de incepere a lu­crarilor la centura de nord a Capita­lei. Speram ca momentul sa coincida cu inceperea propriu-zisa a lu­crarilor",  a spus Ludovic Orban, mi­nis­trul Transporturilor. Extinderea cen­turii la patru benzi fata de doua, cat are in prezent, intre DN 1A si DN 2 va fi realizata de compania Roms­trade, iar extinderea intre Buftea si DN 1, de un consortiu din care face parte compania Alpine Mayreder.  TRAFIC. Aceste lucrari sunt necesare pentru a descongestiona circulatia prin oras. Autoritatile asi­gura soferii ca din cauza lucrarilor nu vor fi impuse restrictii de circulatie pe centura Capitalei. Autoritatile au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru lucrarile la partea de vest si cea de est a centurii. "Au fost aprobati indicatorii tehnico-economici pentru sectorul de vest, ce face legatura intre A 1 si DN 7, si pentru sectorul de est, ce face legatura intre A 2 si DN 20. Finantarea se face de la bugetul de stat si este in valoare de 96 de mi­lioane de euro. Investitia va fi rea­lizata in trei ani", a explicat Septi­miu Buzasu, Secretar de stat in MT.  AUTOSTRaZI. Pentru anul 2008, drumarii au planuri marete cu privire la realizarea de autostrazi. "Anul viitor vrem sa demaram lucrarile la autostrazile: centura Constanta, centura Arad, centura Sibiu, tronsonul de Autostrada Timisoara - Logoj, Comarnic - Brasov, Deva - Orastie, Cernavoda - Medgidia si Medgidia - Constanta", a explicat Mihai Grecu, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi. elena.stan@jurnalul.ro  Turism MT va investi un miliard de euro pentru a transforma circa 1.000 de kilometri de drumuri fores­tie­re, comunale si judetene in drumuri turistice. "Avem sute de zone turistice care nu pot fi dezvoltate din cauza lipsei in­fras­truc­turii rutiere. Vrem sa asiguram legatura intre drumurile nationale principale cu aceste zone", a explicat Orban. Pentru a le putea repara, drumurile forestiere, comunale si judetene trebuie sa fie administrate de CNADNR.