Metodologia de acordare a gradatiilor si salariilor de merit pentru profesorii din invatamant va crea haos in sistem, deoarece unul dintre criterii este ca elevii sa aiba note foarte bune, chiar daca nu invata nimic.

In cursa pentru obtinerea salariilor si gradatiilor de merit in invatamantul preuniversitar, pentru cateva mii de lei in plus la castigul lunar, profesorii sunt obligati sa umfle notele elevilor pentru ca media generala a clasei sa fie in consens cu cerintele. Acest criteriu este prevazut in Metodologia si criteriile de acordare a gradatiei si salariului de merit in invatamantul preuniversitar, recent aprobata de catre ministrul educatiei si cercetarii, Cristian Adomnitei. „Criteriul activitatilor complexe cu valoare instructiv-educativa, cum sunt: rezultate deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor in raport cu standardele curriculare de performanta, materializate in progresul elevilor la clasa, la testari si examene nationale de sfarsit de ciclu, teze cu subiect unic, rezultate obtinute cu clasa si individual pentru disciplinele de specialitate in invatamantul vocational“, se stipuleaza la articolul 6, al in.1, din metodologie. In opinia mai multor cadre didactice, acest criteriu va crea o falsa imagine asupra calitatii pregatirii elevului. In goana dupa obtinerea a catorva sute de lei in plus la salariu, chiar si pentru un an, profesorii vor umfla notele elevilor, indiferent de pregatirea si participarea acestora la activitatea didactica din clasa. „Intr-adevar, exista riscul unei asemenea situatii cand pot aparea mari diferente la notare: intre clase, intre unitati de invatamant si chiar in interiorul aceleiasi clase. Insa, acest criteriu este unul minimal si nu influenteaza in nici un caz ordinea si modul de acordare a gradatiilor.