Dupa ce a vindut brandul Joe si lantul de magazine Artima, omul de afaceri Florentin Banu s-a implicat in sectoare diverse, de la imobiliare pina la mase plastice pentru industria auto si sport.

Omul de afaceri Florentin Banu, cunoscut drept „parintele" napolitanei Joe, va investi anul viitor aproximativ doua milioane de euro intr-o hala de productie de mase plastice si matrite, la Timisoara. Prin firma pe care o controleaza, Interpart Production, Banu produce deja la Timisoara din 2005, de cind a vindut lantul de magazine Artima, dar intr-o hala inchiriata. „Din 2005 pina acum am investit 4 milioane de euro in fabrica de la Timisoara, din care doua milioane de euro pentru utilaje si restul pentru sustinerea activitatii. La anul vom investi alte doua milioane de euro intr-un nou spatiu tot in Timisoara, pentru ca acum stam cu chirie", a declarat Banu, care estimeaza ca mai are un an de sustinut aceasta activitate.

Productia de la Timisoara este orientata in proportie de aproximativ 80% catre piata germana. Omul de afaceri sustine insa ca targetul principal il reprezinta firmele din Romania. Cu toate acestea, Banu a cumparat de curind, pentru un sfert de milion de euro, compania nemteasca KRP Engineering. „Este o firma cu zece angajati pe care am salvat-o de la faliment. Produce know-how si aduce clienti pentru firma din Romania", explica Banu, care sustine ca „deocamdata va investi pe piata locala".

Compania lui Banu a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 400.000 de euro. Pentru anul acesta insa, omul de afaceri estimeaza ca afacerile sale pe acest segment vor totaliza in jur de 3 milioane de euro, iar in 2008 se vor indrepta spre 5-6 milioane de euro. Interpart Production are in momentul de fata 100 de angajati, urmind sa ajunga, potrivit lui Banu, la circa 300-400.

Pe linga afacerile din industrie, Banu a investit si in imobiliare. Astfel, prin intermediul companiei Banu Invest, omul de afaceri va finaliza in martie 2008 primele 214 apartamente localizate in Timisoara, a caror valoare este de aproximativ 15-20 de milioane de euro. De asemenea, in 2008-2009 va termina un alt proiect imobiliar de 165 de apartamente, tot in Timisoara. Totodata, investitorul timisorean detine un complex sportiv, in care a investit 1,6 milioane de euro.

Florentin Banu a pornit cu o discoteca, pe cind avea 22 de ani, dupa care, prin 1993, si-a deschis mai multe magazine care comercializau produse din carne. Cu toate a dat chix, dupa cum marturiseste chiar investitorul care, in 1994, cu un imprumut de 50.000 de dolari luat de la un coleg, a inventat napolitana Joe pe care a vindut-o ulterior companiei Nestle. Timisoreanul a infiintat de asemenea in 2001, in urma unei investitii de doua milioane de euro, lantul de magazine Artima, pe care l-a vindut ulterior, pentru 17 milioane de euro, fondului de investitii polonez PEFV. De curind, magazinele Artima au intrat in portofoliul Carrefour care a platit pentru ele in jur de 55 de milioane de euro.