In atentia Directiei Nationale Anticoruptie
Domnului Procuror sef Daniel Marius Morar

Subsemnatii Marius Marian Solea, domicilat in Targu-Jiu, Strada 22 Decembrie 1989, bloc 35, apartament 1, judetul Gorj, legitimat cu C.I. seria GZ,
In atentia Directiei Nationale Anticoruptie
Domnului Procuror sef Daniel Marius Morar

Subsemnatii Marius Marian Solea, domicilat in Targu-Jiu, Strada 22 Decembrie 1989, bloc 35, apartament 1, judetul Gorj, legitimat cu C.I. seria GZ, nr. 170575, consilier in Ministerul Culturii si Cultelor, Florin Popovici-Chilian, legitimat cu C.I. seria RR, nr. 024930, muzician si George Mihalcea, legitimat cu C.I. seria GG, nr. 187802, scriitor si realizator TV, va sesizam in legatura cu ilegalitatea in care se desfasoara in fiecare an un asa-zis Program de achizitie publica, in vederea unor actiuni de diplomatie culturala pentru promovarea imaginii Romaniei in tarile membre UE. Valoarea acestui Program a fost in 2005 de peste 22 de milarde lei vechi, iar in 2006 de 30 miliarde lei vechi. Aceasta sesizare are drept scop declansarea unei anchete la institutia numita mai sus.


La inceputul lunii mai 2005, ilegalitatea in care se desfasoara anual acest Program a facut obiectul unei avertizari publice la postul de televiziune Realitatea TV, conform Legii 571 din 2004, demersul apartinand functionarului public Marius Marian Solea, consilier MCC. In urma acestuia, a fost sesizata Comisia de Disciplina a ministerului, aceasta intrunindu-se fara a se respecta de catre institutie prevederile legii mai sus invocate, Art. 7, b), desi functionarul public Marius Marian Solea, in calitate de avertizor, ceruse ca Ministerul Culturii si Cultelor sa invite mass-media, prin comunicat pe pagina de internet a institutiei. Acest lucru a fost cerut explicit prin documentele de serviciu, notele nr. 3310, Cabinet Adrian Iorgulescu, din 24. 09. 2007, adresata ministrului culturii si cultelor, nr. 2438 DGCCDC/24. 09. 2007, adresata presedintelui Comisiei de Disciplina, doamna Roxana Balauta, si nr. 2437 DGCCDC/24. 09. 2007, adresata secretariatului Comisiei de Disciplina. Textul legii la care s-a facut referire este urmatorul: "la cererea avertizorului cercetat disciplinar ca urmare a unui act de avertizare, comisiile de disciplina sau alte organisme similare din cadrul autoritatilor publice, institutiilor publice sau altor unitati prevazute la art. 2 au obligatia de a invita presa si un reprezentant al sindicatului sau al asociatiei profesionale. Anuntul se face prin comunicat pe pagina de internet a autoritatii, institutiei publice sau a unitatii bugetare cu cel putin 3 zile lucratoare inaintea sedintei, sub sanctiunea nulitatii raportului si a sanctiunii disciplinare aplicate."


Cu toate acestea, in opinia noastra, abuzul de putere se produce in institutia mai sus numita cu o frecventa si cu o gravitate specifice inceputului de instaurare a comunismului romanesc, anii a€™50. Desi presiunile si actiunile de intimidare la care consilierul Marius Marian Solea a fost supus se intind pe o perioada de trei ani de zile, dorim sa aducem in discutie numai raspunsul MCC la avertizarea care se refera la cazul pe care vi-l sesizam, restul urmand a face obiectul publicarii unui tom de peste 800 de pagini, documente MCC, singura posibilitate ramasa pentru a lupta in vederea respectarii legilor care reglementeaza activitatea acestui minister si a functionarilor publici care isi desfasoara activitatea in respectiva institutie a Guvernului Romaniei, demers decis in urma dezinteresului institutiilor abilitate sa constate ilegalitatile Ministerului Culturii si Cultelor, unele dintre aceste ilegalitati fiind vadit de natura penala.


Asadar, prima sedinta a acestei Comisii de Disciplina, in urma sesizarii nr. 1608/DGCCDC/11.06.2007 pe care a semnat-o domnul Demeter Andras Istvan, secretar de stat, a fost in ziua de 1 octombrie 2007. De atunci si pana la 05 noiembrie a.c., data de la care Marius Marian Solea a intrat in concediu medical, nu i-au fost inmanate probele suplimentare pe care le-a depus domnul Demeter Andras Istvan, demnitar UDMR, acuzatorul functionarului public. In schimb, consilierului i-a fost solicitat un Raport de serviciu, fara legatura cu cazul in speta, pe care l-a onorat fara nici un complex, toate acestea adaugandu-se faptului ca intrunirea Comisiei de Disciplina a MCC s-a facut la 123 de zile de la Sesizarea cu pricina, inregistrata printr-un fals, de altfel, schimbarea datei unei alte lucrari interne MCC, desi, prin lege, solutionarea acestui tip de sesizari se face "cu celeritate". In plus, Comisia de Disciplina a MCC nici macar nu este legal constituita. Foarte multe dintre aspectele si ilegalitatile continue carora trebuie sa le faci fata intr-o institutie a Guvernului Romaniei vor rezulta din documentele de serviciu (forma electronica dar care pastreaza si identifica exact, cu ajutorul numerelor de inregistrare, documentele pe suport material) pe care vi le vom inainta in aceasta Sesizare. Pentru indepartarea consilierului Solea din cladirea Ministerului Culturii si Cultelor, pentru a nu mai avea acces la documentele de serviciu, acum desfasurandu-se in aceeasi ilegalitate Programul National pentru Achizitia de Cartii si Reviste pentru Bibliotecile Publice, cazuri semnalate de curand si in presa nationala, si de catre asociatiile profesionale din Romania, probleme care au facut deja obiectul unor apeluri semnate de sute de oameni de cultura romani, s-a luat o decizie in forta, aceea de a fi mutat de la cultura scrisa la un alt compartiment, Secretariatul de Stat pentru Culte, MCC dorind in continuare, in ilegalitate, indepartarea consilierului Marius Marian Solea. Cel mai probabil pentru ca a refuzat sa puna in practica pana la capat, in ilegalitate, poruncile celor care conduc MCC, sau chiar ale Guvernului Romaniei, acest fiind implicat cu totul, prin doua ministere, in aceste cazuri sesizate de catre Marius Marian Solea, presedintele acestei Comisii de Disciplina a MCC, doamna Roxana Balauta, a demisionat, saptamana trecuta, din aceasta functie... Explicatiile demisiei, ca de fiecare data, cu totul altele.


Daca institutia Curtea de Conturi a Romaniei si-ar fi facut desfasurat onest controlul periodic la MCC, functionarii publici ai acestui stat de drept nu s-ar mai fi confruntat cu prigoana profesionala careia trebuie sa ii faca fata de trei ani de zile intr-o singuratate deplina. De altfel, un alt consilier de la acelasi compartiment, Gabriela Ciotinga, nu ar mai fi fost nevoita sa fie internata in spital, in urgenta, in urma unor presiuni de neimaginat, generate de un document adresat ministrului Adrian Iorgulescu, modificat ulterior prin metode specifice MCC, presiuni care au urmat refuzului de a semna ilegalitati corespondente organizarii concursului pentru functia de director general al Bibliotecii Nationale a Romaniei. Consilierul Gabriela Ciotinga a demisionat la scurt timp pentru a se putea proteja de ura uriasa a demnitarilor institutiei, efect al simplei dorinte de a fi vrut sa semneze numai documente legale. Astfel, in acest moment, toti cei 5 romani angajati ai biroului de specialitate, pentru promovarea si mostenirii culturale scrise, au fost, sub diverse pretexte, indepartati de acolo printr-o aplicare ciudata a programului de guvernare UDMR in domeniul culturii scrise din Romania. Procesul de epurare a inceput in primavara acestui an. Seful de birou, Victor Badoiu, a plecat, la randul lui, in luna aprilie a.c., din motive personale, in toiul scandalului generat de organizarea concursului pentru postul de director general al Bibliotecii Nationale a Romanie. In acest moment, Biroul pentru Promovarea si Mostenirii Culturale Scrise din Ministerul Culturii si Cultelor este practic desfiintat, in cadrul acestuia existand acum un angajat, cu contract de prestari servicii, persoana de incredere a actualei conduceri, pentru care se fac eforturi sa devina, in urma unui concurs, functionar public si, implicit, seful acestui birou, in acel moment nemaifiind nimeni care sa semnaleze activitatea catastrofala a MCC in domeniul culturii scrise din Romania. Consilierul Marius Marian Solea a reusit in luna octombrie a acestui an cel putin sa amane acest nou aranjament printr-o nota adresata ministrului si care atentiona asupra nerespectarii conditiilor de concurs.


In cazul in care Directia Nationala Anticoruptie nu are timp suficient pentru a chema la audieri pe consilierul Marius Marian Solea, in scopul lamuririi si incadrarii acestor situatii, sau pentru a fi prezentate documentele corespondente afirmatiilor de mai sus, va rugam sa demarati procedurile specifice institutiei dumneavoastra cel putin in ceea ce priveste cazul prezentat mai jos, pe care, la randul nostru, va trebui sa il demonstram, desi Ministerul Culturii si Cultelor continua sa incalce legea si in ceea ce priveste posibilitatea consilierului Marius Marian Solea de a raspunde in fata Comisiei de Disciplina a MCC...


Ministerul Culturii si Cultelor, la sfarsitul anului 2005 a facut o achizitie publica, anuntand ca temei legal al acesteia Ordonanta nr. 60 din 2001, cu modificarile si completarile ulterioare. Cele peste 22 de miliarde de lei vechi au provenit dintr-un fond special, la dispozitia Primului Ministru, fiind destinate acestei actiuni prin HG nr. 1338 din 03. 11. 2005.


S-a invocat negocierea cu sursa unica, desi nu exista dovezi, studiu de piata, conform carora acele produse nu puteau fi achizitionate si de la alti furnizori care opereaza pe piata romaneasca. In realitate, filiera care se ocupa cu acest "Program" a decis ce si de la cine sa se achizitioneze, inainte de a fi demarata procedura legala...
Astfel, MCC adreseaza Comanda 9146 din 2 noiembrie 2005 Editurii "Noi Media Print" prin care le solicita realizarea respectivelor obiecte, listele acestor produse sunt de gasit pe aceste documente. Tot in 02 noiembrie 2005, MCC Comanda obiectul achizitiei Centrului National al Cinematografiei. La o zi ulterioara acestor comenzi, Ministerul Culturii si Cultelor, adica in 3 noiembrie, emite Nota de fundamentare pentru respectiva achizitie, Nota 1856/3 noiembrie... In 14 noiembrie, apare Comanda nr. 1728 catre Compania Nationala a Imprimeriilor "Coresi" S. A. Toate documentele identificate mai sus au fost emise inainte de emiterea Ordinului de ministru pentru formarea comisiei MCC de negociere si receptie a respectivelor produse. Acest Ordin are numarul 2371 din 15 noiembrie 2007. Procesul Verbal al Comisiei de negociere cu "Noi media print" este din data de 04 noiembrie, anterior Comenzii din 2 noiembrie 2005... si, fireste, inainte de a fi numita aceasta asa-zisa Comisie, care in realitate nu a negociat niciodata nimic cu nimeni, nu a vazut vreun produs dintre cele trecute pe hartie nici inainte, nici in timpul si nici dupa aceasta negociere si nici nu a receptionat vreodata ceea ce ar fi trebuit sa existe in fapt, nu doar pe hartie, in demersurile unei filiere construite in acest sens in doua ministere, MCC si MAE. Procesul Verbal de negociere cu Centru National al Cinematografiei are numarul 1879 din 09 noiembrie 2007, adica tot inainte de a fi emis Ordinul de constituire a Comisiei. Procesul Verbal de negociere cu S.C. Star Media Music SRL este din 16 noiembrie 2007, nr. 1920. In plus, va rog sa verificati cine sunt actionarii acestei firme. La fel, aceeasi data se regaseste si pe Procesul Verbal de negociere cu Compania Nationala a Imprimeriilor "Coresi" S. A., numai ca numarul de inregistrare nu mai exista deloc!


Comisia MCC, existenta numai pe documentele ministerului, nu a receptionat nici macar un singur produs din aceasta "incarcatura" uriasa de prezentare a imaginii Romaniei. Monitorul Oficial atesta transferul celor peste 22 miliarde lei vechi abia in 03 noiembrie, hotararea de guvern producand efecte abia din 08 noiembrie 2005, adica asa-zisa negociere incepand fara fondurile necesare, evident, se cunostea ca acestea vor acoperi efortul...


Exista produse care nici macar pe receptia ilegala nu pot fi regasite, de exemplu volumul "George Enescu - destinul unui geniu", autor Mihai Cosma, carte tiparita de catre furnizorul S.C. STAR MEDIA MUSIC SRL la furnizorul CNI "Coresi". Cel din urma face avizul de expeditie catre primul in 17 noiembrie 2005 si tot in aceeasi zi acesta expediaza intreg setul de produse primului furnizor, pentru impachetarea acestora... Lichidarea executiei bugetare, receptia de catre MCC, de catre cu totul altcineva decat Comisia abilitata in acest sens, se face abia in 06 si 14 decembrie 2005..., chiar daca MAE raspunde la data de 16 martie 2006 unei investigatii declansate de revista Capital in temeiul legii 544 privind liberul acces la documentele de interes public ca MAE a receptionat de la MCC aceleasi... 10.000 de pachete in zilele de 19 si 20 noiembrie 2005 si ca au fost incarcate sase TIR-uri inchiriate si microbuzul MAE, plecarea facandu-se imediat dupa sigilare, ultimul transport plecand spre Europa dornica de imagine romaneasca duminica, 20 noiembrie 2005, precizandu-se si ora, 12.00... Cum se poate simplu observa, la aceasta data, MCC abia iesise din chinurile negocierilor inexistente si ale comenzilor ilegale. Membrii Comisiei au fost obligati sa semneze acele documente, in momentul semnarii lor acestea nu aveau date de inregistrare. Toata inregistrarea "operatiunii smecheria pentru Romania" s-a facut prin falsificarea numerelor de inregistrare in Registrul Directiei Generale Creatie Contemporana, Diversitate Culturala, dublandu-se numarul altor documente, "dovezile" desfasurarii acestei achizitii fiind intercalate printre alte lucrari ale directiei, cu respectarea celor cinci zile intre negocieri...


In HG nr. 1338 din 03. 11. 2007, prin care se stabileste destinatia acelei sume de peste 22 de miliarde lei vechi, se vorbeste despre promovarea imaginii Romaniei, iar in Ordinul de Ministru nr. 2371 din 15. 11. 2007 se vorbeste despre o cu totul alta destinatie a respectivei sume: "o moderna si eficienta reprezentare a Ministerului Culturii si Cultelor in planul relatiilor internationale"...


In fond, toate aceste documente interne ale MCC reprezinta mimarea legalitatii unei achizitii in care nu s-a respectat nimic din reglementarile legale din respectiva perioada. Nu exista in legislatia romaneasca nici un motiv prin care Ministerul Culturii si Cultelor sa fie exonerat de la responsabilitatea respectarii legalitatii. Felul in care s-a finalizat aceasta procedura de achizitie implica si alte nereguli financiare, pe care va invit sa le constatati, preferand acum sa nu va ocup timpul cu prezentari inutile in cazul in care competenta dumneavoastra va opera la Ministerul Culturii si Cultelor, astfel incat sa fie respectat banul public, iar consilierul Marius Marian Solea sa nu fie nevoit sa indure presiuni de tip totalitar din simplul motiv ca denunta, conform legilor care ii reglementeaza activitatea de functionar public, aceste ilegalitati, un intreg lant de ilegalitati, acest caz fiind numai unul dintre cele prezentate in decursul a trei ani.
Va rugam, de asemenea, sa solicitati, conform legii, raportul din acest an al Comisiei de control al Curtii de Conturi, referitor la acest caz, institutie care nu a mai putut acoperi ilegalitatea respectiva, asa cum s-a intamplat la controlul de anul trecut (din 2006 pentru 2005), ca urmare a unor presiuni mediatice si ca efect al sesizarii nr 51357 din 27. 09. 2007, semnate de Marius Marian Solea.


In acelasi registru, va sesizam si ilegalitatea din 2006 a aceluiasi Program, consacrat la nivelul MCC prin ordinul de ministru nr. 2364 din 28 august 2006. Dumneavoastra, ca si Curtea de Conturi a Romaniei, aveti acces la toate documentele in original ale acestui lant de escrocherii desfasurate in cadrul unei institutii centrale a Guvernului Romaniei. Noi nu v-am putea inainta decat copiile acestora, facute si acestea rost prin eforturi greu de imaginat...
Cazurile de fata au fost pana acum in preocuparea catorva cotidiene antionale si a unor emisiuni de televiziune, inclusiv in atentia catorva politicieni care isi puteau exercita atributiile de drept, numai ca o anumita culoare politica i-a oprit, probabil, sa actioneze.


In apararea existentei legilor din Romania, dar si in apararea functionarului public Marius Marian Solea, apelam aproape ca la o ultima sansa la institutia pe care o conduceti. Va rugam sa ne chemati la audieri pentru a va da si alte explicatii! De asemenea, tot pentru a va ilustra tipul de actiune al institutiei impotriva unor consilieri ai sai, va punem la dispozitie desfasurarea comisiei de disciplina a MCC, impotriva Gabrielei Ciotinga si impotriva lui Marius Marian Solea pentru a constata dumneavoastra, ca procurori, cum se desfasoara activitatea unui minister. Acesti tineri functionari romani nu si-au dorit decat sa respecte legile in baza carora exista si nu au cedat presiunilor unor marunti gainari.

14 noiembrie 2007
Cu stima pentru responsabilitatea functiei pe care o detineti,
consilier MCC Marius Marian Solea Florin Popovici-Chilian, muzician George Mihalcea, scriitor, realizator TV


Sesizarea de fata contine 05 pagini si are anexate alte 45 pagini documente in copie, 63 de pagini documente - desfasurare Comisia de Disciplina a MCC in cazul consilierului Marius Marian Solea si 38 de pagini - desfasurare Comisia de Disciplina a MCC in cazul consilierului Gabriela Ciotinga.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.