Traficul din Capitala se desfasoara cu dificultate, iar autoritatile, se pare, sunt neputincioase in aceasta problema. Unul dintre motivele pentru care bucurestenii trebuie sa piarda ore in sir in traficul infernal este cresterea numarului de masini din Capitala, a celor care tranziteaza Capitala, dar si infrastructura invechita, ramasa la nivelul anilor '90. Pe langa toate acestea, lucrarile care par sa nu se mai sfarseasca l-au speriat pe ministrul Internelor si Reformei Administrative, Cristian David. Potrivit lui David, in 1990 erau 200.000 de masini, iar acum sunt peste 1,2 milioane. Ieri, dupa o intalnire a ministrului Internelor cu politistii de la BPR si cu reprezentantii autoritatilor locale s-a incercat gasirea unor solutii pentru gestionarea traficului in perioada Sarbatorilor de iarna.
9544 pentru trafic aglomerat
Una dintre solutiile identificate de ministrul Internelor Cristian David este dublarea numarului politistilor rutieri care vor actiona pentru dirijarea traficului in Bucuresti , in acest sens in intersectiile din Bucuresti urmand sa actioneze si 60 de politisti detasati din alte judete, care deja au fost instruiti in privinta problemelor particulare ale traficului in Bucuresti. Ministrul a explicat ca politistii vor fi plasati pe trasee fixe, urmand sa fie constituite si sase unitati de interventie rapida pentru situatiile de trafic aglomerat. "Fac un apel, sa sune la numarul 9544, in aceasta perioada, unde pot fi semnalate toate problemele din trafic. Acest numar poate fi folosit de toti participantii de trafic, pentru orice probleme cu privire la situiatiile dificile de trafic in care se afla", a adaugat David. Totodata, in 50 dintre cele mai aglomerate intersectii din Bucuresti, vor fi prezenti politisti, in doua schimburi, care vor dirija circulatia. "Vreau sa fac un apel catre primariile de sector pentru a participa la aceasta actiune, in interesul bucurestenilor, si sa puna la dispozitia acestui proiect de lucru operativ agenti de la nivelul Politiei Comunitare, care sa vina in sprijinul politistilor rutieri si sa ii ajute in gestionarea problemelor de trafic", a mai spus ministrul David. Ministrul a solicitat autoritatii locale centrale si celor de sector sa "opreasca si sa conserve" lucrarile la carosabil, in Capitala, pe perioada lunilor de iarna "sau cel putin intre 15 si 31 decembrie", pentru a preveni blocajele rutiere cauzate de deplasarea sau stationarea utilajelor folosite la lucrari, in conditiile in care valorile de trafic vor creste din cauza Sarbatorilor de iarna si a conditiilor meto specifice sezonului rece.
David propune noi solutii
Ca solutii pentru rezolvarea pe termen lung a problemelor de trafic, ministrul a mentionat necesitatea construirii unei centuri mediane a Capitalei, supraterana, "pe actuala linie a centurii de cale ferata", care sa preia traficul usor, acesta urmand sa duca la reducerea numarului de masini care traverseaza Bucurestiul, prin centru, blocand circulatia. Ministrul David a mai amintit de "separarea si prioritarea" liniilor de transport in comun, care ar urma sa circule pe benzi separate, la fel ca in alte tari europene, precum si de construirea de parcari "componenta pe care nu s-a facut mai nimic".Cristian David a mai spus ca ar trebui introdus si un sistem de monitorizare computerizata a semaforizarilor, in concordanta cu valorile de trafic, dar nu a putut prezaciuza o data la care acest sistem va deveni oprational.
Capitala incearca sa ne linisteasca
Seful Directiei infrastructura si servicii publice din Primaria Capitalei, Gheorghe Udriste, a "linistit" bucurestenii afirmand ieri ca lucrarile in Bucuresti vor continua in acelasi ritm si dupa 15 decembrie, putand fi intrerupte doar de vremea rea sau de vacantele pe care muncitorii le primesc de Sarbatori. Ca replica la afirmatia ministrului David ca "santierele nu sunt corect planificate", Primaria Capitalei a precizt intr-un comunicat de presa ca nu are, conform Legii administratiei publice locale, nici un fel de atributii asupra primariilor de sector, asa incat Primaria Municipiului Bucuresti nu poate impune acestora cand sa initieze sau sa stopeze anumite lucrari de reabilitare. Sursa citata precizeaza ca "Adriean Videanu a facut public inca din luna iunie faptul ca pana la 15 decembrie vor fi finalizate lucrarile de pe urmatoarele artere aflate acum in lucru: sistemul rutier soseaua Oltenitei (doar pe tronsonul piata Sudului-Eroii Revolutiei ramanand la nivel de binder, strat anterior celui de uzura); sistemul rutier soseaua Stefan cel Mare; sistemul rutier si punerea in circulatie a tramvaiului pe soseaua Colentina". Exceptie fac lucrarile la linia de tramvai de pe soseaua Oltenitei, pasajul rutier Doamna Ghica - Colentina si cele doua intersectii ale soselei Stefan cel Mare cu strazile Lizeanu si Tunari, intersectii ce urmeaza a fi reconfigurate. Din reteaua principala de artere de circulatie, va ramane in lucru doar Calea Floreasca pentru reabilitari ale retelelor de utilitati. (C.S.)