PD va actiona luni in instanta conducerea televiziunii si pe cea a radioului public pentru boicotarea referendumului. TVR nu comenteaza decizia democratilor.

Dupa ce au refuzat sa foloseasca timpii de antena pusi la dispozitie de TVR saptamina trecuta, democratii reitereaza prin vocea Elenei Udrea acuzatiile la adresa postului national potrivit carora romanii ar fi fost privati de informatii pe tema referendumului pentru uninominal, transmite MEDIAFAX. "Nu au existat astfel de emisiuni informative. Nu au organizat nici o dezbatere, prevalindu-se de lipsa comisiei speciale pentru repartizarea timpilor de antena, care sa reglementeze subiectul. Dar comisia nu are legatura cu referendumul, pentru ca nicaieri in legea referendumului nu se arata ca se aloca timpi de antena pentru acest subiect", a declarat Udrea, joi seara, intr-o intilnire cu organizatia de studenti a PD, ocazie cu care a si anuntat intentia partidului de a da in judecata SRTv si SRR.

Democratii isi vor fundamenta actiunea pe baza unui articol din legea referendumului si pe baza unei hotariri CNA. Secretarul executiv al PD s-a declarat nemultumit si de cele 15 minute puse la dispozitie de comisia de timpi de antena pentru exprimarea punctului de vedere al partidului la televiziunea si radioul public. "Daca toata lumea vrea votul uninominal, cui ii este frica sa faca informarea cetatenilor? Raspunsul e simplu: coalitiei celor 322 si Guvernului", a mai comentat Udrea.

Nu este pentru prima oara cind membrii PD se arata nemultumiti de felul in care TVR a ales sa promoveze referendumul propus de seful statului. Ei au refuzat saptamina trecuta sa participe la emisiunea "Vot pentru vot 2008", pe motiv ca Traian Basescu este discriminat de Comisia parlamentara pentru stabilirea timpilor de antena. Tot atunci, democratii au acuzat TVR ca a restrictionat "abuziv" declansarea campaniei pentru referendum. Contactat de Cotidianul, Biroul de presa al TVR ne-a transmis ca institutia isi mentine punctul de vedere exprimat saptamina trecuta intr-un comunicat de presa. "Televiziunea Romana respinge acuzatiile aduse de Partidul Democrat potrivit carora nu ar fi mediatizat in termenul legal campania pentru referendumul dedicat votului uninominal. Inca de la inceputul campaniei, TVR s-a implicat in promovarea acesteia", se arata in comunicat.

Cotroceniul sare in ajutor Administratia Prezidentiala a reactionat vineri fata de decizia lui Alexandru Sassu de a nu-i permite accesul la postul national public de televiziune. Intr-un comunicat de presa, Cotrocenii "condamna politica dusa de presedintele director general al SRTV Alexandru Sassu, de abandonare a misiunii de serviciu public de catre Televiziunea Romana, prin blocarea informarii corecte a opiniei publice cu privire la referendumul din 25 noiembrie". Administratia Prezidentiala considera inadmisibila inceperea cu o intirziere de 10 zile de catre TVR a emisiunilor de dezbatere privind referendumul convocat de presedintele Romaniei, cit si incercarile repetate de a bloca accesul sefului statului la televiziunea publica". (C.O.)