Aud tot mai des cuvintul „atitudine" in textele la moda de selfhelp. Revistele economice scriu tot mai multe despre baieti cool care invirt milioane la bursa, carti intregi sint dedicate „creativitatii funky" sau vedetelor nonconformiste. Efectul pervers e acela ca moda are urmari asupra maselor, si nu asupra personalitatilor.

Un interviu cu Teo publicat de Cotidianul in aceasta saptamina a reprezentat o maxima surpriza tocmai pentru ca o vedeta iesita din malaxorul PR-ului (PRO TV e reper in tinutul vedetelor in friu, iar Teo pastrase toate precautiile si strategiile de acolo si dupa ce a parasit trustul Pro) vorbea normal, ba chiar a scapat un cuvint sau doua din zona „colorata" a limbajului. Textul a fost citit cu furie pentru ca oamenii sint avizi sa vada o discutie normala cu tot cu frustrarile, obsesiile, slabiciunile implicite. A doua zi, Teo ii povesteste reporterului nostru Anca Nicoleanu ca audienta la Romantica i-a crescut simtitor. Asta nu-mi indica decit disperarea consumatorului de entertainment de a razbate macar putin dincolo de perdeaua manipulatoare a creatorilor de imagine. Marii oameni de afaceri, paziti de armate ale imaginii, apar ca niste cyborgi insipizi cu hobbyuri: sport extrem si muzica clasica. Vedetele de televiziune sint ingerii pixelati ai publicului. Sportivii sint niste papusi de plus manevrate de nea’ Puiu, Piti sau Gigi. Iar cind apar oameni cu chef de confesiune, atunci stii ca au o problema si apeleaza la strategia „fata umana".

Ce e cu adevarat amuzant e ca, pe masura ce publicul devine din ce in ce mai dezinhibat, cei care ar trebui sa se afle in avangarda decomplexarii joaca rolul unor fecioare misionare. E de ajuns sa intri pe net si poti vedea poze intime cu prietenul prietenului tau, confesiuni hot pe bloguri, un gust pentru exhibitionism incredibil. Iar marile vedete devin din ce in ce mai bombastice, toate astea dublate eventual de imagini paparazzo care sa le mai puna putina sare pe icoane. Viitorul suna bine: vedetele isi vor cumpara imagine de burghezi cumsecade; publicul va avea un accentuat comportament exhibitionist de vedeta pentru ca se poarta sinceritatea totala. Iar cind vreo personalitate va vorbi cit de cit firesc in vreun interviu, vom avea un eveniment de presa.