Vin Sarbatorile. Este un refren din coloana sonora a "Coke Christmas", dar si o realitate care se citeste in jur, in reperele vizuale care au inceput sa transforme incet-incet orasul. Prin calupurile publicitare incep sa se strecoare reclame c
Vin Sarbatorile. Este un refren din coloana sonora a "Coke Christmas", dar si o realitate care se citeste in jur, in reperele vizuale care au inceput sa transforme incet-incet orasul. Prin calupurile publicitare incep sa se strecoare reclame cu trimiteri la atmosfera Cra­ciunului, printurile Tu­borg isi etaleaza clasicul contrast de alb si albastru pe bulevarde, in zona ma­gazinului Unirea bradutii uriasi la care se lucreaza de saptamani de­vin tot mai conturati in asteptarea po­doabelor. Lumea publicitara intra intr-o etapa in care starea speciala de anticipare a sarbatorilor de sfarsit de an este sursa de inspiratie. Mos Cra­ciun este mereu simpatic. Merge la sigur. Renii, Craciunitele, copiii ru­meni in obraji, cafeaua aburinda bauta langa o cetina generoasa si re­vigoranta de brad, fulgii, jucariile, acum mai trendy ca niciodata, ste­lutele de gheata, un murmur de co­linde, "La multi ani-ul !", clinchetul de clopotei sunt elemente ale unei re­cu­zite frec­vent uzitate acum. Brandurile devin mai implicate, ofera spectacole in aer liber, strang fonduri pentru a le pu­tea oferi celor mai pu­tin favorizati o frantura din bucuria care e de astep­tat sa lumineze vietile tuturor la sfarsit de an. De cele mai multe ori, acestea nu sunt initiative izolate, brandurile cu o politica de CSR (Res­ponsabilitate Sociala Cor­pora­tista) bine gandita deruland astfel de actiuni pe tot parcursul anului. Ceea ce face diferenta este insa con­ce­perea unor evenimente puternic mo­delate de specificul acestei pe­rioade.   BRADUTI CU STIL. O ini­tia­tiva in care s-au implicat mai multe agentii de publicitate si mai putin branduri-clienti este "Festivalul Brazilor de Craciun". Din comi­tetul de organizare al evenimentului fac parte reprezentanti ai mai multor agentii: Dan Moraru, Presedinte al Grupului BBDO (care se implica prin Graffiti BBDO, Pleon Graffiti, Pro­ximity), Ileana Pescariu, Tereza Munteanu (Managing Director Young&Rubicam), Corina Barla­dea­nu (Manager 2ActivePR). Prin intermediul acestui festival, sunt stranse fonduri care sunt utilizate de asocia­tia Salvati Copiii - Romania pentru a dezvolta programe de reintegrare sociala si scolara a copiilor care tra­iesc sau muncesc pe strada si care au abandonat scoala din cauza dificul­tatilor financiare ale familiilor lor, precum si programe de prevenire a abandonului scolar, prin oferirea de asistenta suplimentara si educatie prescolara. De asemenea, Salvati Co­piii - Romania deruleaza progra­me sociale precum activitatile de asis­tenta sociala, consiliere psiholo­gica, asistenta medicala, consiliere ju­ridica. Festivalul a strans de-a lun­­­gul celor sase ani ai existentei salea€‚705.200a€‚de euro care au fost in­­­vestiti in proiectele derulate de Sal­­­­vati Copiii - Romania. Cu ajuto­rul fondurilor stranse, 619 copii si pa­rintii lor au beneficiat in perioada ia­nua­rie-august 2007 de serviciile so­ciale si educationale oferite prin in­ter­me­diul centrelor educationale. Eve­­nimentul este conceput in ton cu pe­rioada Sarbatorilor si implica atat contributii financiare, cat si ener­­gie creativa. Licitatia se organi­zea­­za in jurul unor braduti necon­ven­­tio­nali, creati de desig­neri. La edi­­tia de anul acesta si-au confirmat partici­parea: Doina Levintza, Wilhelmina Artz, Agnes Toma, Adrian Oia­nu, Irina Marinescu, Ingrid Vla­sov, Pa­ula Iaciu, Alexandru Ghil­dus, Ri­ta Muresan, Stephan Pelger. La 5 de­cembrie designerii isi vor pre­zenta creatiile care vor fi si lici­ta­te.  "Astazi sunt 800 de copii care depind de fondurile donate prin Festi­valul Brazilor de Craciun. Sunt copii, in majoritatea lor, care nu au avut acces la educatie, nu au beneficiat de drepturile pe care in mod normal un copil le are, ci au fost obligati sa munceasca, sa-si ajute fratii sau familia sa supravie­tu­ias­ca", a declarat doamna Gabriela Alexandrescu, presedinte executiv al "Salvati Copiii"    Organizatorii au cuvantul "Rezultatele au fost tot mai bune in fiecare an, atat din punct de vedere al fondurilor stranse, cat si ca vizibilitate si reputatie cladita. Atunci cand am decis sa ne implicam in acest proiect, fie­ca­re dintre noi a lasat micile «or­golii» de agentie acasa si ne consideram adevarati parteneri, care si-au unit fortele pentru o cauza comuna. Nu mai suntem agentiile competitive din viata de zi cu zi, fiecare are un job bine definit si cred ca este admirabil ca impreuna reusim an de an sa organi­zam acest festival", consi­dera Dan Moraru, CEO al BBDO Ro­ma­nia. Despre parteneriatul cu celelalte agentii, Corina Barla­dea­nu, manager la 2Active­PR a de­clarat: "Pot spune ca relatia dintre noi este una idilica si chiar nu glumesc. Acest lucru se da­to­reaza faptului ca sarcinile fiecarei agentii/persoane sunt foarte bine departajate. De ase­me­nea, suntem cu totii animati de cele mai bune intentii, astfel incat nimeni nu a calcat pe nimeni pe batatu­ra. E realmente o placere sa fim cu totii la aceeasi masa". "De la an la an rezultatele au fost mai bune, poate si pentru ca acest eve­niment a capatat credibilitate, dar si pentru ca membrii societa­tii bucurestene s-au familiarizat din ce in ce mai mult cu notiunea de caritate, si au inteles cat de im­portanta este contributia fieca­ruia dintre noi in scopul unei cau­ze umanitare", a declarat Ileana Pes­cariu.     eliza.dumitrescu@jurnalul.ro


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.