Vin Sarbatorile. Este un refren din coloana sonora a "Coke Christmas", dar si o realitate care se citeste in jur, in reperele vizuale care au inceput sa transforme incet-incet orasul. Prin calupurile publicitare incep sa se strecoare reclame c
Vin Sarbatorile. Este un refren din coloana sonora a "Coke Christmas", dar si o realitate care se citeste in jur, in reperele vizuale care au inceput sa transforme incet-incet orasul. Prin calupurile publicitare incep sa se strecoare reclame cu trimiteri la atmosfera CraÂciunului, printurile TuÂborg isi etaleaza clasicul contrast de alb si albastru pe bulevarde, in zona maÂgazinului Unirea bradutii uriasi la care se lucreaza de saptamani deÂvin tot mai conturati in asteptarea poÂdoabelor. Lumea publicitara intra intr-o etapa in care starea speciala de anticipare a sarbatorilor de sfarsit de an este sursa de inspiratie. Mos CraÂciun este mereu simpatic. Merge la sigur. Renii, Craciunitele, copiii ruÂmeni in obraji, cafeaua aburinda bauta langa o cetina generoasa si reÂvigoranta de brad, fulgii, jucariile, acum mai trendy ca niciodata, steÂlutele de gheata, un murmur de coÂlinde, "La multi ani-ul !", clinchetul de clopotei sunt elemente ale unei reÂcuÂzite frecÂvent uzitate acum. Brandurile devin mai implicate, ofera spectacole in aer liber, strang fonduri pentru a le puÂtea oferi celor mai puÂtin favorizati o frantura din bucuria care e de astepÂtat sa lumineze vietile tuturor la sfarsit de an. De cele mai multe ori, acestea nu sunt initiative izolate, brandurile cu o politica de CSR (ResÂponsabilitate Sociala CorÂporaÂtista) bine gandita deruland astfel de actiuni pe tot parcursul anului. Ceea ce face diferenta este insa conÂceÂperea unor evenimente puternic moÂdelate de specificul acestei peÂrioade. BRADUTI CU STIL. O iniÂtiaÂtiva in care s-au implicat mai multe agentii de publicitate si mai putin branduri-clienti este "Festivalul Brazilor de Craciun". Din comiÂtetul de organizare al evenimentului fac parte reprezentanti ai mai multor agentii: Dan Moraru, Presedinte al Grupului BBDO (care se implica prin Graffiti BBDO, Pleon Graffiti, ProÂximity), Ileana Pescariu, Tereza Munteanu (Managing Director Young&Rubicam), Corina BarlaÂdeaÂnu (Manager 2ActivePR). Prin intermediul acestui festival, sunt stranse fonduri care sunt utilizate de asociaÂtia Salvati Copiii - Romania pentru a dezvolta programe de reintegrare sociala si scolara a copiilor care traÂiesc sau muncesc pe strada si care au abandonat scoala din cauza dificulÂtatilor financiare ale familiilor lor, precum si programe de prevenire a abandonului scolar, prin oferirea de asistenta suplimentara si educatie prescolara. De asemenea, Salvati CoÂpiii - Romania deruleaza prograÂme sociale precum activitatile de asisÂtenta sociala, consiliere psiholoÂgica, asistenta medicala, consiliere juÂridica. Festivalul a strans de-a lunÂÂÂgul celor sase ani ai existentei salea705.200ade euro care au fost inÂÂÂvestiti in proiectele derulate de SalÂÂÂÂvati Copiii - Romania. Cu ajutoÂrul fondurilor stranse, 619 copii si paÂrintii lor au beneficiat in perioada iaÂnuaÂrie-august 2007 de serviciile soÂciale si educationale oferite prin inÂterÂmeÂdiul centrelor educationale. EveÂÂnimentul este conceput in ton cu peÂrioada Sarbatorilor si implica atat contributii financiare, cat si enerÂÂgie creativa. Licitatia se organiÂzeaÂÂza in jurul unor braduti neconÂvenÂÂtioÂnali, creati de desigÂneri. La ediÂÂtia de anul acesta si-au confirmat particiÂparea: Doina Levintza, Wilhelmina Artz, Agnes Toma, Adrian OiaÂnu, Irina Marinescu, Ingrid VlaÂsov, PaÂula Iaciu, Alexandru GhilÂdus, RiÂta Muresan, Stephan Pelger. La 5 deÂcembrie designerii isi vor preÂzenta creatiile care vor fi si liciÂtaÂte. "Astazi sunt 800 de copii care depind de fondurile donate prin FestiÂvalul Brazilor de Craciun. Sunt copii, in majoritatea lor, care nu au avut acces la educatie, nu au beneficiat de drepturile pe care in mod normal un copil le are, ci au fost obligati sa munceasca, sa-si ajute fratii sau familia sa supravieÂtuÂiasÂca", a declarat doamna Gabriela Alexandrescu, presedinte executiv al "Salvati Copiii" Organizatorii au cuvantul "Rezultatele au fost tot mai bune in fiecare an, atat din punct de vedere al fondurilor stranse, cat si ca vizibilitate si reputatie cladita. Atunci cand am decis sa ne implicam in acest proiect, fieÂcaÂre dintre noi a lasat micile «orÂgolii» de agentie acasa si ne consideram adevarati parteneri, care si-au unit fortele pentru o cauza comuna. Nu mai suntem agentiile competitive din viata de zi cu zi, fiecare are un job bine definit si cred ca este admirabil ca impreuna reusim an de an sa organiÂzam acest festival", consiÂdera Dan Moraru, CEO al BBDO RoÂmaÂnia. Despre parteneriatul cu celelalte agentii, Corina BarlaÂdeaÂnu, manager la 2ActiveÂPR a deÂclarat: "Pot spune ca relatia dintre noi este una idilica si chiar nu glumesc. Acest lucru se daÂtoÂreaza faptului ca sarcinile fiecarei agentii/persoane sunt foarte bine departajate. De aseÂmeÂnea, suntem cu totii animati de cele mai bune intentii, astfel incat nimeni nu a calcat pe nimeni pe batatuÂra. E realmente o placere sa fim cu totii la aceeasi masa". "De la an la an rezultatele au fost mai bune, poate si pentru ca acest eveÂniment a capatat credibilitate, dar si pentru ca membrii societaÂtii bucurestene s-au familiarizat din ce in ce mai mult cu notiunea de caritate, si au inteles cat de imÂportanta este contributia fiecaÂruia dintre noi in scopul unei cauÂze umanitare", a declarat Ileana PesÂcariu. eliza.dumitrescu@jurnalul.ro
Despre autor: