Anuntata cu surle si tråmbite de conducerea Ministerului Transporturilor (MT), mega-compania rezultata din fuziunea aeroporturilor Henri Coanda (Otopeni) si Baneasa a murit inainte de a se naste.

Fuziunea aeroporturilor din Bucuresti a fost anulata din cauza litigiului asupra unui teren revendicat de Aviatia Utilitara. In fapt, conflictul vechi intre MT si Aviatia Utilitara ascunde interese uriase legate de terenurile Aeroportului Baneasa, pe care guvernul Tariceanu ar intentiona sa-l desfiinteze, spun surse avizate din piata. „Ministerul Transporturilor a dorit sa inchida aeroportul Baneasa prin fuziunea celor doua aeroporturi. Fuziunea aeroporturilor Henri Coanda si Baneasa s-a dorit in regim de urgenta. Aeroportul Baneasa avea o evaluare de doi lei, tocmai pentru a fi inchis. Daca s-ar fi produs fuziunea celor doua aeroporturi, acum nu mai exista aeroportul Baneasa. Sunt in joc interese imobiliare de sute de milioane de euro“, ne-au declarat sursele citate.

Esecul acestei operatiuni este recunoscut si de oficialii MT. Catalin Radu, director pentru Aviatie Civila in cadrul ministerului, a declarat, ieri, in tr-o conferinta internationala privind aeroporturile din Romania, ca fuziunea aeroporturilor internationale din Bucuresti ar putea fi anulata in cazul in care justitia nu va dispune asupra diferendului care exista intre Aeroportul Baneasa si Aviatia Utilitara. „In cazul in care actiunea intentata in justitie de Aviatia Utilitara impotriva Aeroportului Baneasa privind terenul de circa 9 hectare revendicat de aceasta societate nu va fi solutionata pana la sfarsitul anului, este posibil ca proiectul fuziunii sa fie anulat“, a spus Catalin Radu.

Practic, oficialul MT recunoaste ca societatea Aviatia Utilitara a determinat anularea fuziunii aeroporturilor Henri Coanda si Baneasa, solicitand MT sa scoata din patrimoniul viitoarei Companii Nationale Aeroporturi Bucuresti un teren de 8,9 hectare, pentru care detin un certificat de proprietate obtinut in justitie.