Grupul Flamingo International a raportat pentru trimestrul al treilea rezultate financiare pozitive, inregistrand un profit net in valoare de 684.000 euro dupa o perioada de EBITDA negativ.
Retailerul a inregistrat in primele noua luni afaceri de peste 100 milioane euro si estimeaza ca vanzarile anuale totale se vor ridica la aproximativ 165 -170 milioane euro.
"Evolutia grupului a fost in conformitate cu strategia si planurile noastre de business de pana acum, motiv pentru care suntem increzatori in faptul ca ne vom atinge obiectivul de business pentru anul acesta, acela de a transforma Grupul Flamingo International intr-o companie profitabila. In primele 9 luni ale anului 2007 am consolidat reteaua de magazine Flanco World prin deschiderea a 5 noi unitati la nivel national, cu o suprafata totala neta de vanzari de peste 6.000 mp, iar in cel de-al treilea trimestru al anului am raportat un profit net de 684.000 euro", a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International.
In ceea ce priveste evolutia pietei locale de retail IT&C, Grupul Flamingo International isi mentine estimarile conform carora anul acesta valoarea pietei de retail electronic, electrocasnic si IT&C va atinge 1 miliard de euro, inregistrand o crestere de 15% fata de 2006. Pentru anul viitor, reprezentantii companiei estimeaza o crestere de 10% a pietei pana la valoarea de 1,1 miliarde de euro.
De la inceptul anului, piata a inregistrat doua varfuri de vanzari, in aprilie (in timpul Sarbatorilor de Pasti) si in perioada mai-iunie, cand a fost inregistrata o cerere foarte mare pe segmentul de aparate de aer conditionat. In cel de-al treilea trimestru piata a cunoscut o crestere constanta, iar acest trend se va mentine si in ultimul trimestru, conform reprezentantilor companiei.
Anul acesta, retailer-ul s-a concentrat pe consolidarea si extinderea retelei Flanco World, care la finalul lunii septembrie 2007 numara 15 unitati, comparativ cu 8 unitati operate la finalul anului 2006, si intentioneaza ca pana la finalul anului sa atinga un total de 19-20 de magazine Flanco World la nivel national si sa eficientizeze activitatea de distributie. La finalul celui de-al treilea trimestru, suprafata totala neta de vanzari a grupului Flamingo International era de 47.000 mp, iar dupa deschiderea noilor unitati din trimestrul 4, aceasta va atinge la finalul anului 56.000 mp.
"Toate aceste actiuni au avut drept rezultat imbunatatirea semnificativa a activitatii operationale a grupului si o structura de retail mai profitabila, care poate face fata cu succes sezonului de varf de la finalul anului, cand vom inregistra aproximativ 40% din totalul vanzarilor inregistrate anul acesta. Avand in vedere sezonalitatea business-ului nostru, estimam ca ultimul trimestru al anului va contribui semnificativ la profitabilitatea companiei pana la finalul anului, precum si la depasirea targetului de vanzari anuale", a adaugat Jiri Rizek.
Grupul Flamingo International activeaza pe piata din Romania inca din anul 1994, avand ca principal obiect de activitate comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice, fiind in acest moment al doilea cel mai mare jucator de pe piata adresata.
Strategia Grupului Flamingo consta in consolidarea pozitiei detinute pe piata locala, prin extinderea retelei de magazine Flanco World in toate regiunile tarii si prin continua imbunatatire a performatelor magazinelor traditionale Flanco si Flamingo Computers. In prezent exista 13 locatii Flanco World in cele mai importante regiuni ale tarii, urmand ca pana la sfarsitul anului 2007 sa fie inaugurate inca 7 noi unitati, ajungand astfel la un numar de 20 de magazine.