La nivelul Capitalei, rezultatele la invatatura, inregistrate in ultimul an scolar 2006-2007, au fost dezastruoase comparativ cu anul scolar precedent. In raportul privind Starea invatamantului, prezentat ieri in fata tuturor directorilor de gradinite, scoli si licee din municipiul Bucuresti, s-a subliniat faptul ca invatamantul trece printr-o criza in ceea ce priveste rezultatele scolare. Astfel, o situatie dramatica s-a inregistrat la clasele IX-XII de liceu, acolo unde, la finele anului scolar 2006-2007, numarul repetentilor a fost de trei ori mai mare comparativ cu anul scolar precedent: 1.792 de repetenti (dintr-un total de 66.476 de elevi inscrisi la inceput de an) fata de numai 600 inregistati la 15 iunie 2006. „Intr-adevar, este o situatie nu tocmai fericita. Cauzele sunt multiple. In primul rand, asistam la o crestere a lipsei de interes fata de scoala. Pe de alta parte, ar putea fi vorba de o aplicare mai exigenta a evaluarilor. Drept urmare, cei care treceau clasa ca gasca prin apa nu au mai putut sa faca fata. La nivel liceal, repetentia este legata de numarul de absente“, ne-a declarat Liliana Preoteasa, director general in Directia Man agement Invatamant Preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei. Pana si la nivelul primar, clasele I-IV, acolo unde se stia ca se pastreaza o disciplina mai stransa si ca notarea elevului se face prin calificative, situatia este la fel de alarmanta. La sfarsitul anului scolar trecut s-au inregistrat 824 de repetenti, fata de numai 333 in 2005-2006. „Scoala trebuie sa faca mai mult in ceea ce priveste prevenirea acestor situatii. Mai exact, trebuie sa efectueze o urmarire mai atenta a activitatii elevului la clasa si sa aiba o reactie imediata, astfel incat la sfarsitul unui semestru sa fie anuntata familia.