Asbis Romania, filiala grupului Asbis Enterprises, distribuitor de componente pentru calculatoare personale, a incheiat primele noua luni cu venituri de 45 milioane dolari, similare cu cele din aceeasi perioada din 2006, revizuindu-si in minus prognoza pentru ansamblul anului, la 62 milioane dolari.
Compania a anuntat, in luna mai, ca are ca obiectiv pentru 2007 cresterea cu peste 51% a cifrei de afaceri fata de anul precedent, pana la 65 milioane de dolari, de la 42 milioane de dolari. "In primele noua luni veniturile pe piata locala au fost identice cu cele de anul trecut, de 45 milioane dolari. Totodata,am revizuit estimarile pentru 2007 la 62 milioane dolari", a declarat, ieri, directorul general Asbis Romania, Cristi Stroe. Potrivit reprezentantului Asbis Romania, rata profitului in Romania al companiei este de 7%.
Distribuitorul estimeaza pentru 2008 venituri de peste 80 milioane dolari pe piata locala, evolutia fiind sustinuta de potentialul de crestere al sectorului, diversificarea gamei de produse si abordarea regionala.
La nivel de grup, Asbis Entreprises a obtinut in primele noua luni un profit net de 9,3 milioane dolari, in crestere cu 89,8%, in timp ce veniturile au avansat cu aproape 40%, la 933,1 milioane dolari.
In anul financiar incheiat 31 decembrie 2006, Asbis a obtinut venituri de 1,01 miliarde de dolari, in crestere cu 8,3% fata de anul anterior, iar profitul brut s-a majorat cu 36,9% atingand 12,76 milioane dolari.
Aproape toate gamele de produse comercializate de grup au inregistrat cresteri ale vanzarilor, atat din punctul de vedere al numarului de unitati vandute, cat si al sumelor incasate efectiv.
Factorul care a influentat in cea mai mare masura cresterea a fost vanzarea de licente software, in toate tarile in care opereaza compania. Evolutia intervine dupa ce autoritatile din mai multe tari in care opereaza grupul au luat masuri pentru promovarea utilizarii de software procurat din surse legale. Un alt factor major care a contribuit la cresterea veniturilor a fost introducerea unei game mai largi de laptopuri "A-branded" in mai multe tari. De asemenea, au crescut vanzarile de laptopuri Toshiba. Cererea mare din tarile din fosta Uniune Sovietica, precum si din Europa Centrala si de Est, a contribuit la majorarea veniturilor grupului.