Investitiile straine, un avantaj pentru industria automobilelor din taraUn studiu realizat de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arata ca numarul inmatricularilor de masini noi in Romania a crescut in primele 10 luni ale acestui an cu 26,1% fata de perioada similara a anului trecut. In luna octombrie a anului curent s-au inregistrat cu 10,8% mai multe inmatriculari fata de luna aferenta din 2006.
Conform datelor publicate ieri de ACEA, o asemenea crestere a plasat Romania pe locul opt in Europa.
Numarul inmatricularilor de masini noi in Uniunea Europeana a crescut in primele 10 luni cu 1%, la 13,21 milioane de unitati, primele tari in top, cu cele mai multe inmatriculari, fiind Italia (2,13 mil. unitati) si Marea Britanie (2,1 mil. unitati).
In ceea ce priveste situatia din Germania, aceasta este printre putinele tari in care numarul de inmatriculari inregistrate in luna octombrie a acestui an a scazut ca urmare a cresterii taxelor de vanzare la automobile, cu 4,1%.Dacia castiga teritoriu in UEAcelasi studiu arata ca, in ceea ce priveste marca Dacia, numarul de autoturisme noi inmatriculate in UE si in statele Acordului European de Liber Schimb a crescut cu 19,3% in primele 10 luni din 2007 fata de perioada similara a anului precedent, la 139.658 de unitati.
In perioada ianuarie - octombrie 2007, cota de piata controlata de Dacia a crescut de la 0,9% la 1%. In luna octombrie 2007, numarul de autoturisme Dacia noi inregistrate a crescut cu 27,4%, iar cota companiei a urcat usor la cota de 1,1%.
In ceea ce priveste regiunea alcatuita din statele UE care formau blocul comunitar inainte de anul 2004 si tarile CEFTA, in primele zece luni, au fost inmatriculate 54.209 autoturisme Dacia, in crestere cu 82,1% fata de perioada similara a anului precedent.
Cele mai multe autoturisme inmatriculate in primele 10 luni ale anului 2007 au fost marcile grupului Volkswagen (2,44 milioane de unitati), urmate de PSA Peugeot (1,67 milioane de unitati) si Ford (1,35 milioane de unitati).Renault si Ford au investit in Romania...Romania se bazeaza foarte mult pe investitiile straine in privinta industriei automobilelor, la ora actuala Renault fiind cel mai mare furnizor din tara. Datorita investitiei facute in Dacia Pitesti, care produce Dacia Logan, vanzarile din ultimul an au crescut semnificativ, iar la inceputul anului 2008 se asteapta un record de 350 de mii de automobile vandute. De asemenea, compania a anuntat ca va investi in urmatorii doi ani in formarea Renault Technologies Romania (RTR) un centru regional, unde se vor comercializa automobile si trenuri, care urmeaza sa fie vandute in Europa de Est.
O investitie semnificativa este asteptata si din partea celor de la Ford, care au preluat actiunile detinute de stat la Automobile Craiova - reprezentand 72,4% din capital - pentru 57 milioane de euro.
Producatorul american a investit direct 675 milioane de euro pentru modernizarea fabricii si pentru suplimentarea numarului de angajati. Productia uzinei ar urma sa creasca, dupa patru ani, la 300.000 de autovehicule, iar numarul angajatilor va creste de la 3.900 de persoane, in prezent, la 7.000 de salariati in 2011.
La inceputul acestui an, Continental Automotive Systems, care isi desfasoara activitatea la Sibiu, a inregistrat o productie de cinci milioane de unitati, o cifra record pentru aceasta companie.
In Romania, la ora actuala, in industria automobilelor lucreaza peste 90 de mii de persoane, in acest numar fiind inclusi constructorii de motoare, dar si cei care furnizeaza diverse materiale de productie. Datele prezentate in studiu includ inregistrarile din statele europene, excluzand Cipru si Malta, iar din tarile membre EFTA, Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Elvetia.