Guvernul Romaniei si cel al Ungariei au decis liberalizarea pietei muncii din Ungaria incepand cu 2008, dar si construirea in comun a unei linii de cale ferata, de mare viteza, pe ruta Budapesta-Bucuresti-Constanta. Cabinetele de la Bucuresti si Buda
Guvernul Romaniei si cel al Ungariei au decis liberalizarea pietei muncii din Ungaria incepand cu 2008, dar si construirea in comun a unei linii de cale ferata, de mare viteza, pe ruta Budapesta-Bucuresti-Constanta. Cabinetele de la Bucuresti si Budapesta s-au reunit ieri in a treia sedinta comuna.
"Pe termen lung, in istorie, destinul ambelor tari va fi identic, asa cum tarile din Benelux constituie o singura tara, si aceste doua tari - si istoric, si teritorial - se vor contopi, performantele lor economice, culturale, talentele lor se vor contopi, iar interesele lor vor fi coerente", a tinut sa arate premierul Ferenc Gyurcsany, citat de Mediafax.
Cele doua Executive au convenit ieri sa permita muncitorilor romani calificati sa lucreze in Ungaria, incepand cu anul viitor, fara un permis de munca. "Orice cetatean roman va avea acces liber pe piata muncii din Ungaria. Este un gest prin care am dorit sa aratam Romaniei ca nu avem temeri si dorim sa consolidam relatiile dintre cele doua tari, nu sa le incarcam cu tensiuni", a declarat premierul ungar Ferenc Gyurcsany, la finalul sedintei comune de Guvern romano-ungara.
Premierul Tariceanu a aratat ca liberalizarea pietei de munca va permite muncitorilor romani sa lucreze in Ungaria, daca vor considera ca salariile sunt mai mari in tara vecina, dar a atentionat ca persoanele care nu pot vorbi in limba maghiara se vor angaja mai greu decat lucratorii care stapanesc aceasta limba. In prezent, cetatenii romani pot fi angajati in Ungaria, fara permis de munca, in doar patru domenii care includ 254 de specializari.
Linie feratade mare viteza Budapesta -Constanta
Guvernul Romaniei si cel al Ungariei au stabilit sa construiasca in comun o linie feroviara de mare viteza pe ruta Budapesta-Bucuresti-Constanta, in continuarea traseului Paris-Strasbourg-Stuttgart-Viena-Bratislava-Budapesta.
Guvernele celor doua tari vor solicita sprijinul financiar al Uniunii Europene pentru constructia liniei de cale ferata, costurile estimate pentru acest proiect, cu termen de finalizare in 2015, ridicandu-se la cateva miliarde de euro. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat ca lucrarile ar putea incepe la 1 octombrie 2008 si au ca termen de finalizare anul 2015, dar a apreciat ca proiectul poate fi incheiat mai devreme. (R.I.P.)
Proiectul Rosia Montana blocat
Pe de alta parte, membrii Guvernului ungar au fost informati ieri, de conducerea Ministerului roman al Mediului, ca procedurile de emitere a acordului de mediu pentru proiectul Rosia Montana sunt blocate, deoarece unul dintre documentele depuse nu are efect juridic, iar investitia face obiectul unui litigiu in instanta.
In document se arata ca, in prezent, Ministerul Mediului se afla in imposibilitate de a continua procedura de emitere a acordului de mediu, intrucat unul dintre documentele depuse de titular in sustinerea cererii, respectiv certificatul de urbanism 105/2007, nu poate produce efecte juridice, fiind suspendat de drept. "Suspendarea de drept a intervenit ca urmare a modificarilor recente aduse legislatiei din materia contenciosului administrativ, prin intrarea in vigoare a Legii 262/2007 de modificare a Legii contenciosului administrativ si in temeiul principiului aplicarii imediate a legii noi", se arata intr-un comunicat al Guvernului.
Cabinetul ungar, nemultumit de PD
Pozitia PD, "partidul presedintelui", privind proiectul de lege al statutului minoritatilor discutat in Parlamentul roman, difera de cea din perioada cand formatiunea facea parte din coalitia guvernamentala si creeaza, astfel, o serie de "impedimente", a afirmat premierul ungar Ferenc Gyurscany, citat de Mediafax.
"Dinspre Budapesta, se pare ca pozitia PD, partidul presedintelui, s-a schimbat, ceea ce creeaza impedimente pentru adoptarea legii", a tinut sa puncteze Gyurcsany. Premierul ungar a aratat ca spera ca proiectul de lege sa fie adoptat cat mai repede. In acest context, Guvernul Romaniei si cel al Ungariei au semnat un Protocol de cooperare interinstitutionala in domeniul cercetarii relatiilor interetnice, pentru intelegerea minoritatilor nationale din punct de vedere istoric, a climatului interetnic din cele doua state si promovarea dialogului intercultural. (R.I.P.)
Sistem unitar de clasificare a hotelurilor
Guvernul roman si cel ungar au mai convenit sa introduca un sistem unitar de clasificare a hotelurilor si au discutat despre infiintarea unei asociatii a statiunilor balneare.
Ministrul pentru Turism, Ovidiu Silaghi, a prezentat in sedinta comuna de Guvern un document in care se propune stabilirea unui sistem unitar de standarde de calitate a hotelurilor, infiintarea unei asociatii a statiunilor balneare din cele doua tari care sa aiba o structura paritara la nivelul conducerii, precum si o politica de marketing comuna, care sa permita stabilirea unei marci de zone si a unei promovari comune si eficiente pe plan international. (R.I.P.)
Laszlo Borbely "Gyurcsany nu s-a referit la contopire teritoriala"
Liderul UDMR, Laszlo Borbely, sustine ca traducerea declaratiei premierului ungar Ferenc Gyurcsany a fost una "defectuoasa" si ca acesta nu s-a referit, in conferinta de presa, la "contopirea teritoriala" a Romaniei si Ungariei. Borbely a declarat ca a participat la conferinta unde Gyurcsany a facut respectivele declaratii, acesta referindu-se, de fapt, la "o apropiere economica, din punct de vedere al circulatiei, al culturii, si nu altceva". "Daca era vorba de statele din Benelux, care nu este o tara, nu putea fi vorba de contopire teritoriala", a subliniat el, potrivit Mediafax. El a negat ca declaratiile facute de premierul maghiar ar fi avut un caracter iredentist. (R.I.P.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.