Operatorul de magazine de papetarie, birotica si multimedia Diverta, parte a grupului RTC Holding, a inregistrat in primele noua luni o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro, in avans cu aproximativ 28%, ca urmare a cresterii vanzarilor, a anuntat marti firma.
"Cresteri semnificative au toate segmentele de produse. Vanzarile de carte au fost in primele noua luni cu 35% mai mari fata de perioada similara a anului trecut. Aceeasi dinamica au avut-o si produsele de media", se arata intr-un comunicat al Diverta.
Diverta estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 47 de milioane de euro.
Firma va deschide in noiembrie cinci unitati comerciale, la Cluj-Napoca, Brasov, Alba Iulia, Petrosani si Targu Mures, in urma unei investitii totale de un milion de euro. Suprafata cumulata a celor cinci magazine este de 1.500 de metri patrati, dintre care unitatea deschisa la Cluj- Napoca, in cadrul Iulius Mall, va avea 700 de metri patrati.
Anul viitor, reteaua Diverta, care cuprinde peste 70 de unitati, va deschide magazine la Constanta si Galati.Jucariile in targetLa mijlocul anului, Diverta miza pe o crestere a vanzarilor de jucarii de la 9% la 10% din valoarea pietei la nivel est-european, estimata la 620 mil. euro. "Consideram ca pana la finele lui 2007 Diverta va inregistra vanzari de pana la doua milioane euro pe segmentul jucarii", a comunicat compania. Cresterea se datoreaza si cererii mai mari pentru produsele de brand, a declarat Ligia Zaharia, directorul de marketing al retelei de jucarii a lantului Diverta.
Ea a adaugat ca un alt argument in favoarea acestei cresteri este populatia sensibil mai mare a Romaniei, comparativ cu Cehia sau Ungaria.
Cu toate acestea, nivelul cheltuielilor anuale ale unei familii pentru jucarii este de 15 euro, fata de 50 de euro in state precum Slovenia si Ungaria. "Piata romaneasca de jucarii incepe sa creasca, iar aderarea la UE a favorizat aceasta evolutie. Estimam ca in medie, anul acesta, un copil din Romania va primi jucarii in valoare de 20 euro, cu circa 40% mai mult fata de 2006", a mai spus Zaharia. In reteaua Diverta, vanzarile de jucarii au crescut anul trecut cu 39%, pana la 1,4 mil. euro.Gadget ZoneTot in vara, lantul de magazine Diverta preconiza pentru anul acesta o majorare a vanzarilor cu 50% pe segmentul de dispozitive portabile si echipamente IT, se arata intr-un comunicat al companiei. In 2006, cifra totala a vanzarilor pe segmentul de gadget-uri (dispozitive portabile) si echipament IT s-a cotat la aproximativ 10 procente din cifra realizata pe zona de IT&C din lantul de magazine Diverta. Portofoliul retelei de magazine Diverta pe acest segment cuprinde cinci categorii de produse, sisteme de navigatie si GPS, echipamente audio profesionale, playere DVD portabile, MP3 playere si rame foto digitale, componente pentru modding si tuning PC si produsele Apple. Produsele se adreseaza persoanelor cu venituri peste medie. Lantul de magazine a lansat, incepand cu luna septembrie a acestui an, primul "Gadget Zone" in interiorul magazinului Diverta Plaza Bucuresti. Reteaua Diverta prognozeaza ca vanzarile pe intreg brandul Apple (inclusiv iPod) vor ajunge la o jumatate de milion de euro.261 milioane euroGrupul RTC Holding, controlat de omul de afaceri Octavian Radu, cuprinde opt divizii, respectiv Diverta (retail de carte, muzica/film, IT si papetarie), Proffice (distributie de produse pentru birou si IT), ProCA (distributie specializata de IT), Rafar (retail haine, incaltaminte si cosmetice in franciza), Rimobi (dezvoltari si proprietati imobiliare), Flaro (productie subansamble de plastic, mobilier si produse de birou), TCE (transport cargo, curierat si logistica) si Sistec-SBsol (dezvoltare software). Grupul a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 261 milioane euro (inclusiv PayStore). Pentru anul 2007, estimarile financiare indica o crestere cu 20% a rulajului, iar cifra de afaceri va ajunge, dupa vanzarea PayStore, in prima parte a anului, la 250 de milioane de euro.