Totul porneste de la studiul intocmit de catre firma Search Corporation, care a incasat pentru acest job peste un milion de euro si care a dictat solutia tehnica pentru constructia autostrazii. In mod eronat, sau pur si simplu din dezinteres, compania de consultanta a stabilit ca autostrada trebuie construita pe fundatie de pamant. „In studiul de fezabilitate intocmit de Search Corporation este prevazut ca noi sa folosim ca solutie tehnica pamantul. Sunt zone pe aliniamentul tronsonului de autostrada Moara Vlasiei - Ploiesti unde panza freatica se afla la nici jumatate de metru. Nu se poate folosi pamant ca solutie tehnica pentru constructia tronsonului de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti. Sunt zone de mlastina, unde creste papura si trestie“, ne-au spus reprezentantii consortiului Euro Construct Trading 98, UMB Spedition si PA&Co, care se ocupa de constructia tronsonului de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti. Pentru a preintampina un viitor dezastru, acestia au decis sa utilizeze fundatia de balast.

Oficialii consortiului Euro Construct Trading 98, UMB Spedition si PA&Co ne-au declarat ca studiul de fezabilitate pentru tro nsonul de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti, realizat de Search Corporation, este „frectie la picior de lemn“. „Firma condusa de Michael Stanciu a intocmit un studiu din birou, fara a se face o evaluare in teren, iar acum se incearca acoperirea acestui lucru si a datelor eronate“, ne-au declarat sursele citate.

Fata in fata cu realitatea din teren, constructorii au realizat un studiu geotehnic pe care l-au trimis la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). „Lucrarile sunt blocate de mai bine de doua saptamani. Am solicitat conducerii CNADNR schimbarea solutiei tehnice prin inlocuirea materialului de umplutura, respectiv pamant, cu balast. Conducerea CNADNR a avizat schimbarea solutiei tehnice“, ne-au explicat reprezentantii consortiului.