Consortiul condus de Euroconstruct, care executa lucrarile la tronsonul Bucuresti-Ploiesti, a cerut Ministerului Transporturilor (MT) circa 30 milioane de euro peste valoarea initiala a contractului, ca urmare a unor lucrari suplimentare, executia tronsonului fiind blocata in acest moment. Cei de la Euroconstruct au castigat, in septembrie 2006, licitatia pentru construirea tronsonului Bucuresti-Ploiesti al autostrazii Bucuresti-Brasov, cu o oferta de 200 milioane de euro.

„Constructorii au cerut sa li se deconteze lucrarile realizate si materialele folosite suplimentar, deoarece au intampinat dificultati in zona de executie, valoarea lucrarilor suplimentare fiind de 25-30 milioane euro. Nu avem nimic impotriva sa decontam aceste lucrari cu conditia sa prezinte un studiu geo“, a explicat seful proiectului autostrazii Bucuresti-Brasov din care face parte tronsonul Bucuresti-Ploiesti, Narcis Neaga.

Reprezentantii firmelor de constructii ale consortiului Euroconstruct care realizeaza lucrarile pentru tronsonul Bucuresti-Ploiesti al autostrazii Bucuresti-Brasov s-au intålnit, ie ri, cu cei ai MT, la cererea ministrului Ludovic Orban, pentru a rezolva problemele care au dus la blocarea lucrarilor. Constructorii nu au prezentat sefului de proiect studiul geo solicitat de MT, informeaza NewsIn. Potrivit lui Neaga, studiul va fi realizat de firma Comaxa, care va trebui sa isi asume datele din acest document. Neaga a precizat ca acest lucru va duce va cresterea valorii contractului. „Contractul are o suma fixa, insa legislatia permite suplimentari in conditiile in care se prezinta un astfel de studiu geo. Suma solicitata este peste cea prevazuta in contractul initial“, a mai spus seful de proiect.