Constructorul francez a lansat la jumatatea lunii octombrie noul C5, care impresioneaza prin designul dynamic si aspectul agresiv pentru o limuzina.     Asteptat de aproape un an, noul Citroën C5 s-a infatisat privirilor la 18 octombrie, intr-un eveniment care a avut loc la Paris, pe Champs élysées. Deloc intamplator ales, decorul centrului capitalei Frantei s-a potrivit perfect cu impresia lasata de masina.     PERSONALITATE. Francezii stiu sa deseneze masini si o demonstreaza din nou. Noul C5 este disponibil in doua versiuni de caroserie, berlina si break, ambele remarcandu-se printr-un stil distinctiv. Cu 4,78 m lungime, 1,86 m latime si 1,45 inaltime, berlina C5 se incadreaza in topul autoturismelor din clasa medie. Paradoxal insa, noul C5 poate da aparenta unui coupe, in functie de unghiul din care este privit. Cu toate acestea, vorbim despre o limuzina foarte eleganta, cu linii foarte dinamice. Vazuta din fata, masina inspira forta, senzatie amplificata in special de farurile alungite pe aripi si mai ales a prizei de aer foarte mari. Aceleasi faruri incadreaza logo-ul marcii, in timp ce partile laterale ii dau lui C5 caracterul aerodinamic. In spate luneta are o forma concava, aducand aminte de cea folosita la clasa mare C6. In ceea ce priveste break-ul, acesta este in mod firesc ceva mai lung, 4,83 m, si o idee mai inalt, 1,48 m. In general, aerul respirat de masina nu se schimba, ramanand din plin senzatia unei reusite a designerilor de la Citroën.     SIGURANTA. In functie de nivelul de echipare, noul C5 este disponibil cu doua pana la noua airbag-uri. Acest model este primul din segmentul clasei medii care ofera un pedalier pliabil. In cazul unui impact, se strang imediat pedalele de ambreiaj si frana, reducandu-se astfel riscul unei accidentari la picioare. Pasagerul din dreapta si soferul sunt protejati de airbag-uri frontale si laterale, care isi corecteaza presiunea in functie de forta impactului. Tot pentru sofer, Citroën a redesenat si un airbag cu focus asupra genunchilor acestuia. Pasagerii din spate sunt protejati de airbag-urile cortina, dar exista, optional, si airbag-uri pentru protectia capului.  Motorizari - Sapte variante     Doritorii pot opta pentru trei variante de motorizare pe benzina si nu mai putin de patru pe motorina. Cel mai mic motor pe benzina este de 1,8 litri si 127 de CP, urmatorul are 2,0 litri si scoate 143 de CP, iar liderul de putere este un V6, cu 215 CP si 3,0 litri. Diesel-urile se bazeaza pe tehnologia HDI, la care a fost adaptat un filtru de particule pentru a pastra emisiile toxice la nivel minim. Puterea propulsoarelor diesel este de 110 CP, 138 CP, 173 CP si 208 CP. Cele sapte motoare beneficiaza de mai multe tipuri de transmisii manuale si automate, care sunt disponibile in functie de nivelul de echipare. Deocamdata preturile nu sunt cunoscute in Romania, unde masina va fi disponibila de la inceputul lui 2008. Oricum, existand sapte variante, preturile vor fi foarte variate.       Interior - Bord sofisticat   Beneficiind de forme solide, bordul noului C5 da senzatie de putere si rezistenta. Consola centrala este disociata de acesta, fapt care amplifica senzatia de spatiu si confort. Masina este echipata cu volan cu centru fix, care are amplasate la indemana functiile folosite des, precum control audio, telefon, cruise control etc. Tabloul de bord pastreaza caracteristica de baza a ultimelor generatii Citroën, respectiv un nivel cat mai avangardist de tehnologie. In standard, noul C5 este dotat cu cruise control si limitator de viteza, iar versiunile care au suspensie pneumatica sunt echipate cu frana de stationare electrica si asistenta la plecare in panta. Optional, exista si asistenta la parcare, precum si o noua generatie a sistemului de navigatie NaviDrive, acesta fiind unul dintre cele mai performante de pe piata auto.