In urma cu cateva zile, primul Chevrolet construit in Uniunea Europeana a parasit linia de productie a fabricii FSO (Fabryka Samochodow Osobowych) din Varsovia, Polonia. Modelului de mici dimensiuni cu patru usi, Aveo Sedan, ii vor fi adaugate in vara anului 2008 doua variante hatchback noi. Pe masura ce capacitatea de productie va creste pana la aproximativ 60.000 de unitati anul viitor si 100.000 de unitati in 2009, modelul Aveo fabricat in Polonia va contribui la satisfacerea cererii in crestere manifestata in Europa. Cu o crestere a vanzarile de aproape 32% inregistrata fata de anul precedent, Chevrolet este marca cu cel mai mare coeficient de majorare a vanzarilor din Europa.
"Modelul Aveo este deja cea mai bine vanduta marca a noastra in Europa cu peste 79.000 de unitati comercializate anul acesta pana in prezent", a declarat Wayne Brannon, director executiv Chevrolet Europa. "Suntem mandri de faptul ca am inceput sa construim autovehicule Chevrolet in Uniunea Europeana pentru clienti europeni. Producerea modelului Aveo in Polonia va spori capacitatea de constructie pentru marca Chevrolet la nivel mondial si ne va permite sa satisfacem cererea in crestere la nivel regional si sa reducem timpii de livrare".60% pentru firma din UcrainaFabrica FSO din Varsovia, in care vor fi construite autovehiculele Aveo, este detinuta si administrata de UkrAVto, un partener de traditie al GM din Ucraina. General Motors si UkrAVTO si-au anuntat astazi intentia de a stabili impreuna in cadrul fabricii o societate mixta de productie. Conform Contractului de asociere care va fi finalizat in lunile urmatoare, UkrAVTO va detine 60% dintre actiunile societatii, iar restul de 40% va fi controlat de reprezentanta GM din Coreea de Sud, GM Daewoo.
UkrAVTO produce si distribuie deja autovehicule Chevrolet in Ucraina, unde aceasta marca detine o cota de piata de 8%. GM si UkrAVTO vor colabora pentru a asigura un nivel maxim de calitate. Conform lui Eric Stevens, Vicepresedinte productie GM Europa, "relatia solida pe care o avem cu UkrAVTO in acest moment si recordul detinut de General Motors in Polonia referitor la productia de autovehicule ne determina sa facem acest important pas cu incredere. Experienta inregistrata din 1998 pana in prezent cu fabrica Gliwice din sudul Poloniei a fost foarte pozitiva. Avem incredere in faptul ca forta de munca disponibila in Varsovia va produce autovehicule care vor pastra un nivel de calitate si de performanta de top la nivel mondial."Primul Chevrolet polonez, fabricat in 1928Tariel Vasadze, Presedintele UkrAVTO, a declarat: "Inceperea productiei la acest nou model este un eveniment major pentru UkrAVTO. S-a dovedit faptul ca increderea care ne-a fost acordata de Guvernul polonez si de angajatii nostri polonezi a fost justificata. Am investit conform obligatiilor asumate si acum suntem gata de noi provocari. Suntem multumiti de faptul ca intram intr-o noua faza a istoriei FSO impreuna cu partenerul nostru de traditie, cel mai mare producator de autovehicule la nivel mondial, General Motors. Am atins un nou nivel in ceea ce priveste cooperarea si vom continua cu succes profitabilul nostru parteneriat".
Presedintele si directorul general al FSO, domnul Janusz Wozniak, a adaugat: "Inceperea productiei de autovehicule Chevrolet Aveo reprezinta o noua era pentru FSO. Suntem mandri de personalul nostru care este bine pregatit, de incredere si profesionist. Beneficiind de un produs dintr-o marca de succes care a inregistrat cea mai buna rata de vanzari, de echipamente noi pentru fabrica si de avantajele oferite de miile de ore de instruire, suntem increzatori in faptul ca suntem capabili sa satisfacem asteptarile clientilor Chevrolet din Europa."
Chevrolet are o traditie indelungata in productia de autovehicule in Polonia. Primele modele Chevrolet au fost construite inca din anul 1928 intr-o fabrica din strada Wolska din Varsovia, iar o a doua fabrica localizata in suburbiile din Wola si-a inceput productia in anul 1937. In acel moment, muncitorii polonezi erau instruiti la sediul General Motors International A/S din Copenhaga. Printre autovehiculele cu patru usi produse la Wola se numarau modelele Master Sedan, Master De Luxe, Master Touring Sedan si Imperial Limousine.