Pilotul elicopterului  militar care a cazut la Ungheni a evitat prabusirea asupra unui depozit de azotat de amoniu, care ar fi putut produce o deflagratie uriasa, similara celei de linga Buzau, de la  Mihailesti, unde au murit 18 persoane  
SACRIFICIU. Un elicopter militar IAR 330-PUMA SOCAT, apartinand Bazei 90 Aeriene Otopeni, s-a prabusit miercuri, in jurul orelor 18,30, pe raza localitatii Ungheni, judetul Arges. Elicopterul, care a decolat de la Baza 90 la ora 17,45, executa un zbor de instructie pe timp de noapte, fara munitie la bord. Pilotul elicopterului prabusit  a reusit sa evite un depozit plin cu azotat de amoniu si cateva rezervoare cu motorina, aflate la mai putin de o suta de metri de locul impactului cu solul. Paznicul societatii agricole langa care a avut loc accidentul, martor la prabusirea elicopterului militar, afirma ca pilotul a virat dreapta si a evitat cladirile din incinta. "Probabil a vazut becurile aprinse aici si de aia a luat curba", a afirmat paznicul.     INCENDIU.a€žEram afara, se vedeau de la distanta doua elicoptere. Primul a trecut si a venit al doilea,  iesea fum din coada lui. Era la vreo 50 de metri inaltime. S-au auzit niste zgomote deosebite si a virat un pic dreapta. A durat 15 secunde pana am ajuns la poarta, dar elicopterul facuse deja impact cu solul si luase foc. S-au auzit strigate de ajutor si la 2-3 secunde s-a auzit a doua explozie, foarte puternica" a povestit martorul. El a sunat la postul de politie din comuna pentru a anunta accidentul, apoi a participat la stingerea incendiului, impreuna cu pompierii civili din localitate. Elicopterul s-a prabusit la mai putin de o suta de metri de depozitul in care se aflau cateva tone de azotat de amoniu apartinand asociatiei agricole. In aceeasi zona se aflau si rezervoarele de carburant, care contineau cel putin cateva sute de litri de motorina.             MORTI. Cei trei militari aflati in elicopterul prabusit  la Ungheni au murit in urma leziunilor traumatice suferite dupa impact, nu in urma incendiului izbucnit ulterior, a anuntat seful Serviciului de Medicina Legala (SML ) Arges, doctorul Dan Manu. a€žIn momentul de fata pot spune cu precizie ca cei trei au murit prin precipitare si prin torsiunea habitaclului. Toti sunt pe scaunele lor, au multiple politraumatisme, extrem de grave, cum rar se pot vedea. Putem spune cu certitudine ca nu s-a murit prin carbonizare, nici prin flacara, nici prin arsura, pur si simplu prin traumatisme", a declarat doctorul Manu. S:eful SML Arges a mai spus ca pilotul, locotenentul Craiu Ionel, si comandorul Bucur Nicolae au fost gasiti in scaunele lor, in timp ce corpul mecanicului de bord, maistrul militar Ticea Adrian Alexandru, a fost prins sub motoarele elicopterului, pentru descarcerarea cadavrului fiind nevoie de interventia unei macarale. In cursul noptii de miercuri spre joi, o comisie numita de ministrul Apararii a inceput o ancheta pentru stabilirea cauzelor accidentului.             CAUZE. Cadavrele celor trei membri ai ehipajului si o parte din resturile elicopterului prabusit la Ungheni au fost ridicate joi dimineata, de la locul accidentului.           Cele trei cadavre au fost descarcerate si transportate la Serviciul de Medicina Legala (SML) Arges, unde se vor efectua necropsiile in vederea stabilirii cauzelor exacte ale decesului.Seful SML Arges, doctorul Dan Manu, anuntase in cursul noptii, dupa o prima examinare a cadavrelor gasite printre resturile elicopterului prabusit, ca cei trei membri ai echipajului au murit in urma leziunilor traumatice suferite dupa impact, nu in urma incendiului izbucnit ulterior. Echipele de experti au inceput sa ridice si resturile aparatului de zbor, care vor fi transportate si analizate la Bucuresti, ancheta urmand sa stabileasca cauzele prabusirii elicopterului.