Este de 45 de ori mai mare decat Pamantul si se afla la o distanta asemanatoare fata de Soarele ei, cunoscut sub numele de 55 Cancri. Cercetatorii de la NASA au descoperit o noua planeta in afara sistemului nostru solar, ceea ce sugereaza, spun ei, ca mai exista si alte sisteme solare asemanatoare cu cel in care se afla Pamantul. Pana acum, se descoperisera alte patru planete, dar noua descoperire este speciala, pentru ca marcheaza prima oara cand se gaseste un sistem solar cu cinci planete, in afara celui in care ne aflam noi. Ar putea chiar sa existe viata pe suprafata lunii care orbiteaza noua planeta descoperita, dar este imposibil de detectat cu ajutorul metodelor actuale, spun astronomii de la NASA. “Steaua in jurul careia orbiteaza noua planeta este similara cu Soarele nostru. Are aproximativ aceeasi masa si o varsta similara”, a spus Debra Fischer, astronom la San Francisco State University. Potrivit acesteia, este vorba despre un sistem care pare inconjurat de planete. Cercetatorilor le-au trebuit 18 ani de studii minutioase, care au permis descoperirea celor 5 planete, indentificate prin masurarea alteratiilor din orbita. Prima planeta din cele cinci a fost descoperita la 14 ani de la demararea studiilor.

Tensiunea arteriala este mai greu de controlat iarna
Persoanele care au o hipertensiune reusesc mult mai greu sa o controleze iarna fata de sezonul cald, arata un studiu realizat de cercetatorii de la Asociatia Americana a Inimii. Veteranii de razboi tratati in timpul lunilor de iarna au redus cu greu tensiunea arteriala pana la un nivel considerat sigur din punctul de vedere al sanatatii. Studiul a durat cinci ani si s-a focalizat pe un grup de peste 440.000 de militari veterani din 15 orase ale SUA, care sufereau de hipertensiune.

Gardianul