Piata romaneasca de retail va ajunge anul acesta la 40 miliarde euro si va depasi 100 de miliarde euro pana in 2010, daca se va pastra cresterea medie de 50% din ultimii ani, preconizeaza Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania."Anul 2007 a fost unul de apogeu al pietei de retail din Romania, care va atinge pana la finele anului valoarea de 40 de miliarde de euro. Aceasta dezvoltare s-a datorat si conjuncturii economice pozitive inregistrate in Romania dupa aderare, si anume cresterea salariilor, a consumului si scaderea extraordinara a somajului mai ales in zonele urbane", a explicat Andreea Mihai, in cadrul unui forum dedicat pietei de retail.
Reprezentanta Carrefour Romania a mai spus ca pana in 2010 comertul modern din Romania va depasi ponderea de 50% din total. Spre comparatie, anul trecut ponderea comertului modern in Franta a fost de 96%, in Polonia de 57%, in Italia de 58%, iar in Romania de 29%. Anul trecut, in Capitala, comertul modern a reprezentat 60% din totalul comertului din Bucuresti, in crestere cu 11% fata de 2005.
Pentru anul acesta se estimeaza ca valoarea cheltuielilor pentru consum va ajunge la 1.022 lei pe luna pentru o gospodarie, care include in medie 2,8 persoane. Cheltuielile alimentare vor reprezenta 47% din suma mentionata.
Potrivit reprezentantilor Carrefour Romania, printre punctele slabe ale pietei romanesti de retail se numara sectorul produselor proaspete care este insuficient dezvoltat si infrastructura subdezvoltata. Expansiunea retailului romanesc este in continuare amenintata de raportul dezechilibrat la pret al terenului, de dezvoltarea alerta a retelelor de magazine si de migratia fortei de munca, potrivit oficialilor Carrefour.
Piata romaneasca de retail era detinuta anul trecut in proportie de 45,2% de segmentul magazinelor cash&cary. Segmentul hipermarketurilor detinea 23,5%, supermarketurile 18,1%, iar magazinele de tip discount 11%. Magazinele de proximitate au avut anul trecut 2,2% din totalul pietei de retail.