Hytruck a fost unul dintre cele cinci produse "finaliste" care au fost nominalizate de juriul TERTIA pentru ca, in final, sa se dovedeasca faptul ca este castigatorul prestigiosului premiu pentru inovatie al European Road Transport Show 2007. In cursa pentru acest trofeu s-au inscris 27 de candidati.
Juriul, compus din experti in domeniul transporturilor, a cautat compromisul cel mai potrivit intre inovatie, siguranta, impact minim asupra mediului, durabilitate, ergonomie si eficienta.
Hytruck, produsul care a indeplinit cel mai bine aceste criterii, a fost premiat pe 25 octombrie 2007, in cadrul ceremoniei oficiale de deschidere a TERTS.
In deschiderea ceremoniei ce prefata ziua presei la TERTS, Peter-Jan Bentein, din partea ING Lease, si presedintele juriului, Henk Nooteboom, au anuntat ca prestigioasa distinctie TERTIA a fost adjudecata de camionul de distributie de conceptie olandeza propulsat pe baza de hidrogen. Presedintele juriului a explicat ca acest produs a fost premiat datorita conceptului "proaspat" care s-a aflat in spatele realizarii sale si pentru ca este o solutie de transport cu zero emisii. Nooteboom a mai apreciat si faptul ca natura flexibila a sistemului de propulsie a conceptului il face ideal pentru multiple aplicatii.Filosofia HytruckPentru a mentine distributia "in miscare" si in acelasi timp pentru a indeplini cerintele in crestere pentru un transport mai sigur si mai curat, acest tip de transport necesita un nou tip de abordare, compus din viziune, spirit inovator si dedicare.
Hytruck a raspuns provocarii de a crea o solutie dedicata traficului dens din interiorul oraselor si distributiei regionale. Camionul de distibutie cu zero emisii este economic si in timp se poate dovedi durabil.
Hytruck reprezinta, de asemenea, viziunea de inovatie in domeniul transporturilor, cu o noua solutie, cea a celulei de hidrogen. Posibilitatile acestui nou tip de solutie sunt multiple, cu aplicatii atat in domeniul transportului de marfuri, cat si in cel al transportului de persoane.Nou tip de propulsiePrototipul Hytruck C8HE prezentat la aceasta editie a Salonului desfasurat la RAI Amsterdam este bazat pe un sasiu binecunoscut in piata, provenit de la Mitsubishi, acela al camionului de distributie de 7,5 tone, Canter. Marile schimbari aduse camionului se regasesc in primul rand la lantul cinematic care a fost complet inlocuit.
Printre elementele originale care nu se mai regasesc acum se numara motorul, cutia de viteze, puntea spate si rezervoarele de combustibil. Noul sistem de propulsie este unul de tip H2E hi-tech cu zero emisii.
Hidrogenul, care este stocat intr-un rezervor din Kevlar cu o capacitate de 227 litri cu o masa de 5,8 kg la o presiune de 350 bari, combustibilul alimenteaza celula de 16 KW. Aceasta alimenteaza la randul ei niste acumulatori de ultima generatie de tip lithium-ion phosphate. Acumulatorii sunt conectati la doua motoare in linie fixate direct pe rotile spate ale vehiculului.
La franare, motoarele electrice se comporta ca niste alternatoare convertind energia kinetica in energie, pentru a fi stocata in baterii. Sistemul permite vehiculului de a "salva" cu pana la 70% din energia consumata de un sistem de propulsie clasic.
Hytruck prezinta, astfel, o solutie neutra in ceea ce priveste mediul inconjurator, deoarece, practic, este un camion de distributie, care nu emite gaze sau particule in atmosfera, fiind in acelasi timp si silentios. Raza de operare zilnica depaseste 350 km raportata la capacitate de incarcare maxima.ParteneriatCombinatia de componente inovative si bine gandite alaturi de cele mai noi tehnologii a creat Hytruck C8HE. Cele mai importante companii olandeze specializate au lucrat impreuna pentru realizarea acestui produs si pentru ca acesta sa fie optimizat.
Continuitatea este asigurata, deoarece cei implicati au in gand si crearea altor astfel de vehicule pe baza altor marci si tipuri de sasiu.Conceput pentru viitorHytruck este mai mult decat un camion. Este o viziune a inovatiei in domeniul transporturilor pasind cu ambitie catre o noua alternativa - aceea a celulei de hidrogen. Guvernul olandez are un rol semnificativ in stimularea acestei noi alternative prin stimularea industriei de hidrogen cu tot ce presupune acest demers, construirea unei infrastructuri si de statii de alimentare, la un nivel care sa stimuleze trecerea la noile alternative. Şi industria transporturilor are un rol decisiv in acest demers prin investitii intr-un viitor mai curat si sigur.
Proiectul a mai primit pe perioada dezvoltarii sale sprijin financiar de la SenterNovem (o agentie a Ministerului Economiei olandez).