Primarul Capitalei sustine ca pina in martie 2008 Dalli nu va mai administra nici o parcare din Bucuresti. Una, cel mult doua firme se vor ocupa de administrarea parcarilor subterane si supraterane pe care municipalitatea vrea sa le construiasca in zonele aglomerate ale Capitalei.

„Am elaborat master planul privind transportul din Bucuresti. In acest plan avem in proiect executia a 22 de parcari subterane si supraterane. Executia si administrarea lor va fi scoasa la licitatie anul viitor. Am impartit parcarile pe doua pachete. Speram sa finalizam licitatia pina in martie anul viitor. In momentul in care ele vor fi adjudecate, in minutul doi contractul incheiat cu firma Dalli va fi reziliat", a declarat Adriean Videanu, primarul general al Capitalei. Potrivit acestuia, firma Dalli Exim este exclus sa cistige licitatia, pe motiv ca nu indeplineste conditiile.

Municipalitatea a inceput deja sa rezilieze contractele incheiate cu Dalli, astfel ca parcarile de la Universitate si de la Unirea nu mai sint in administrarea firmei. „Cind apare interesul public pentru o parcare sau concesionarul nu si-a respectat prevederile contractuale, nu voi ezita sa reziliez contractul", sustine Adriean Videanu.

Conform contractului incheiat de municipalitate cu firma Dalli Exim, concesionarul trebuia sa monteze aparate de distribuire a tichetelor si a cartelelor magnetice si sa semnalizeze toate parcarile in termen de doua luni de la obtinerea autorizatiei de constructie a parcarii. Numai ca nici pina in prezent parcarile administrate de Dalli nu detin vreun astfel de aparat. „Este un contract pagubos pentru primarie, insa nu avem ce face pe motiv ca el s-a semnat in conditii legale", a explicat primarul general. Contractul mai prevede ca toate parcarile existente, dar si cele care urmeaza sa fie infiintate intra in administrarea firmei Dalli. La data semnarii contractului, firma era detinuta de omul de afaceri Dorin Cocos, sotul Elenei Udrea.

Reabilitarea va fi gata pina in martie 2008 „Multe strazi ar fi fost finalizate deja, insa am avut unele probleme. Dupa ce am inceput reabilitarea infrastructurii, ne-am trezit ca evidenta infrastructurii subterane nu mai exista in multe locuri, iar in unele este incompleta. Motivul, in 1991 s-a privatizat Institutul de Proiect Bucuresti cu tot cu baza de date ale infrastructurii subterane, iar cei care raspundeau pe acea vreme au fost dezinteresati si nu au preluat baza de date. Astfel sintem in situatia de a lucra pe bijbiite", sustine Adriean Videanu. Potrivit acestuia, municipalitatea are in prezent in derulare intocmirea cartii tehnice pentru fiecare strada. La inceputul anului viitor vor intra in santier strazile Regina Elisabeta, Kogalniceanu, Calea Victoriei si Eroilor. Totodata va incepe si realizarea Bulevardului Uranus.

GPS pentru salvari si RATB De la anul, Primaria Capitalei vrea sa impuna un pachet de masuri restrictive in ceea ce priveste circulatia in Bucuresti. „Conform Managementului traficului, una dintre marile probleme o constituie semaforizarea. Motivul, semafoarele au fost construite pe principiul unda verde la 50 km la ora de parca am avea bulevarde libere. De aceea multe artere sint blocate", a declarat Gheorghe Udriste, directorul Directiei de Transport din cadrul Primariei Capitalei. Noul Management de trafic are trei niveluri de prioritate. Pe primul loc sint situatiile de urgenta, gen SMURD. Pe al doilea loc se afla transportul in comun. Amindoua categoriile vor fi echipate cu sisteme GPS, astfel incit, daca o salvare ia un bolnav din Colentina si trebuie sa ajunga la Municipal, introduce destinatia in sistem si cum se apropie de un semafor i se da unda verde. In cazul transportului in comun, daca un troleibuz trebuie sa fie la Casa Presei la ora 13.00, si este in intirziere, i se da unda verde cu prioritate. Municipalitatea va pune in dezbatere publica un proiect de creare a culoarelor unice de transport in comun.