Ford ar putea renunta la Automobile Craiova daca investigatia Comisiei Europene intarzie prea mult, a declarat Nicolae Vacaroiu la finalul prezentarii topului national al firmelor private din Romania, realizat de Consiliul National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania. "Cred ca avizul Comisiei Europene va fi favorabil, dar, daca se va mai intarzia mult, Ford ar putea sa se retraga de la Uzina Automobile Daewoo Craiova", a declarat presedintele Senatului.
El a precizat ca ajutoarele de stat la privatizarea Automobile Craiova sunt legale, iar statul nu a favorizat grupul Ford prin acordarea de facilitati. "Nu s-au acordat ajutoare de stat ilegale si nici nu s-a acordat nimic in plus fata de ceilalti care au preluat alte companii de stat.
Şi la Renault (actionarul majoritar al Automobile Dacia, n.r.) si la altii s-au acordat aceleasi facilitati", a spus Vacaroiu. Presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Teodor Atanasiu, a declarat la finele lunii octombrie ca rezultatele investigatiilor initiate de CE in cazul unor tranzactii din Romania - privatizarea Automobile Craiova, a Petrotub si vanzarea activelor Tractorul Brasov - sunt previzibile, insa procedurile ar putea dura pana la 18 luni. Oficialii de la Bruxelles verifica daca anularea datoriilor si impunerea unor conditii la privatizarea Automobile Craiova reprezinta ajutoare de stat.
Contractul de privatizare a Automobile cu grupul american Ford in limba engleza a fost semnat pe 12 septembrie la Salonul International Auto de la Frankfurt, iar cel in limba romana a fost parafat doua zile mai tarziu, la Craiova.
Ford a preluat actiunile detinute de AVAS la Automobile Craiova - reprezentand 72,4% din capital - pentru 57 milioane de euro, producatorul american angajandu-se la investitii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii si la suplimentarea numarului de angajati. Potrivit contractului, finalizarea tranzactiei este prevazuta pentru 30 ianuarie 2008.