Cotidianul este ziarul central cu cea mai mare crestere de audienta, conform noului SNA.

27.000 de cititori in plus, adica o crestere de 20%. Cotidianul este singurul ziar central generalist cu plus de cititori, potrivit ultimelor date ale Studiului National de Audienta (SNA) facute publice joi. Realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor, SNA a masurat perioada 17 iulie 2006 - 15 iulie 2007. Doua alte cotidiene centrale, dar profilate pe publicarea informatiilor de business, au mai inregistrat salturi in cititori: Ziarul Financiar - 10.000 si Curierul National (care s-a relansat tot ca ziar de afaceri), cu 12.000.

„Spectaculoasa crestere a Cotidianului din acest ultim val al SNA este rezultatul strategiei asumate in urma cu un an. Este vorba despre noua structura editoriala, sustinuta prin linia de produse conexe - Colectiile ,,Literatura’’, ENCICLOPEDICA si Simfonica. Si alte actiuni care vor urma. Targetul perfect realizabil este atingerea a 300.000 de cititori zilnic prin editia noastra print si online", a declarat Aurelian Amuraritei, directorul Diviziei Publicatii de calitate de la Realitatea-Catavencu.

In cazul consumului de cotidiane nationale, a avut loc una dintre cele mai mari scaderi din istoria SNA, - 2,43%, potrivit lui Dragos Cerbu, research manager Realitatea-Catavencu. In topul pierderilor sta Gazeta Sporturilor, cu 74.000 de cititori, urmata de Evenimentul zilei (-42.000), ProSport (-35.000), Jurnalul National (-32.000), Gandul (-26.000), Romania libera (-18.000), Ziua (-17.000) si Libertatea (-16.000). Adevarul a fost singurul cotidian central care a stat pe loc la audienta.

La final insa, Libertatea continua sa fie cel mai citit cotidian din Romania, cu 1.372.000 de cititori zilnic. Urmeaza, in ordinea audientei, Jurnalul National, cu 900.000, Gazeta Sporturilor (738.000), Evenimentul zilei (704.000), ProSport (558.000), Adevarul (439.000), Romania libera (291.000), Ziua (229.000), Ziarul Financiar (219.000), Gandul (207.000), Cotidianul (163.000) si Curierul National (134.000).

Spre deosebire de tirajele BRAT, SNA masoara audienta, care este de citeva ori mai mare, deoarece un exemplar este citit de mai multe persoane: il cumpara un om, dar il citeste toata familia sau toti colegii de birou. Intervine astfel un factor de multiplicare. Media lui in Europa este de 5 cititori pe copie, iar in Romania, majoritatea cotidienelor centrale au un factor de 10-11.

CITESTE DESPRE ACEST SUBIECT SI PE BLOGUL LUI IULIAN COMANESCU Audienta cotidienelor in functie de cresteri si scaderi