Se anunta cea mai profitabila perioada pentru companiile de electronice si electrocasnice, dupa doi ani de criza. Craciunul va aduce in conturile magazinelor incasari mult mai mari fata de anul trecut.

Reprezentantii companiilor de electrice au inceput sa-si umple deja depozitele si rafturile magazinelor cu produse, pentru cea mai profitabila luna a anului. Doar pentru decembrie, se estimeaza cresteri ale vanzarilor cu cel putin 50% fata de o luna obisnuita din an.

„Luna decembrie este una importanta din perspectiva vanzarilor pentru ca, in general, acestea reprezinta 17-18% din vanzarile anuale“, ne-a declarat Lorand Szarvadi, CEO Domo Retail. „Targetul nostru de vanzari pentru aceasta luna e unul ambitios: 34 milioane de euro, cu aproximativ 60% mai mult decat in decembrie 2006“, ne-a mai spus Szarvadi. De altfel, primele zece luni ale anului 2007 au fost caracterizate de cresteri ale vanzarilor cu peste 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Plasmele si LCD-urile, in topul cumparaturilor de sarbatori
In perioada sarbatorilor de iarna, categoriile de produse care inregistreaza vanzari spectaculoase sunt produsele audio-video, dar si electrocasnicele mici. „In aceasta perioada, preferintele romanilor se indreapta cu precadere catre produsele negre (LCD, plasme, TV, DVD Home Cinema) si din categoria IT&C (laptop-uri, calculatoare si monitoare). In plus, se vand foarte bine produsele care pot fi oferite cadou familiei sau prietenilor (camere foto, video, produse mici de bucatarie sau ingrijire personala), precum si consolele de gaming si jocurile aferente“, ne-au declarat reprezentantii Altex. De asemenea, directorul executiv al Domo Retail estimeaza ca LCD-urile si plasmele vor fi „tinta“ perfecta a clientilor in acest final de an. „Estimam un boom adevarat in acest segment cauzat de schimbarea in masa a televizoarelor conventionale cu televizoarele plate, care au ajuns la un pret destul de accesibil“, considera Szarvadi.