Seful statului a implinit ieri 56 de ani. In acelasi loc, la Foisorul din Sinaia, in urma cu un an, petrecea alaturi de familie, de liderii PD, dar si de regii asfaltului, plasati strategic langa oamenii de la care sa obtina contracte: Casuneanu si Vulpescu-Euroconstruct langa Berceanu, Dalli-Cocos langa Videanu.   Presedintele Traian Basescu a oferit vineri o cupa de sam­panie consilierilor sai de la Cotroceni si a plecat sa isi petreaca week-end-ul pe Valea Pra­hovei, acolo unde se aflau si lide­rii PD, la o lansare de candidati pentru europarlamentare. A revenit ieri la pranz pentru o sedinta la Co­tro­­ceni pe tema evenimentelor din Ita­lia. Vila de protocol din Predeal si Foisorul din Sinaia sunt locurile unde seful statului isi petrece des sfarsitul de saptamana, respectiv Sarbatorile. La Foisor a petrecut Craciunul din 2005, bunaoara, dar si ziua sa de nastere anul trecut. La petrecere nu au fost chemati multi invitati: vreo sase-sapte mese, la care sa incapa maximum patru cupluri. Familia si liderii PD in mare parte. Udrea si Cocos, fireste, si ei. Singurii care nu sunt nici membri ai familiei, nici ai PD, dar care au avut privilegiul de a fi invitati la ziua presedintelui, sunt oamenii de afa­ceri apropiati sefului statului: regii asfaltului Costel Casuneanu si Sorin Vulpescu (partener cu Dan Besciu la Euroconstruct si Golden Blitz), de care Traian Basescu a incercat in repetate randuri sa se delimiteze public aratand fie ca Golden Blitz era un restaurant in care ii placea sa manance si atat, fie ca drumarul Casuneanu nu a luat contracte de la Transporturi cat el a fost ministru.    PRIETENII STIU DE CE... Interesant este insa modul in care au fost asezati la mese invitatii sefului statului. Radu Berceanu, de exemplu, nu a incaput la nici o masa la care sa ii aiba alaturi pe colegii sai de partid, cu Videanu si Negoita, de exemplu, cu care se afla in relatii bune, ci tocmai cu Vulpescu si Ca­su­neanu. Cunoscut fiind faptul ca la vremea respectiva ministrul Trans­porturilor isi incorda muschii anun­tand penalizari de doua mi­li­oane de euro pentru firmele care reparau Autostrada Bucuresti - Pitesti din pricina slabei calitati a lu­cra­rilor. Adica taman pentru consor­tiul Eurocontruct-Pa&Co Internatio­­nal, firmele lui Vulpescu si Casuneanu. Adriean si Miorita Videanu, in schimb, nu i-au avut parteneri de masa doar pe finii Liviu si Carmen Ne­goita, ci si pe Elena Udrea si Do­rin Cocos, legati de Primaria Capitalei nu doar prin parcarile Dalli, dar si prin terenuri primite pentru extinderea hotelului de la Gara. La o alta masa, Adriana si Clau­diu Saftoiu, Sulfina Barbu cu sotul, dar si viceprimarul Capitalei, Raz­van Murgeanu, si seful ALPAB, Virgil Cirstea, despre care se zvonea ca s-ar fi batut in clubul de circuit in­schis din cadrul Baii Grivita. In rest, Emil Boc, Alin Albu, trezorierul PD, si Cristian Radulescu, liderul grupului de la Camera, iar la masa sefului sta­tului, sotia, cele doua fiice, fratele Mircea Basescu, impreuna cu sotia, si Anca Boagiu, nimerita la masa chiar fata in fata cu Maria Basescu.  Omul din casa presedintelui Virgil Cirstea este directorul Administratiei Lacuri si Parcuri din cadrul Primariei Capitalei. Jurnalul National a publicat o serie de anchete despre afacerile necurate pe care acesta le face pe spatiul verde al Capitalei. Nici un fost wc public nu a scapat transformarii in carciuma extinsa apoi pe zeci de metri patrati. Nepotul sau, Mihai Ancuta, a primit cadou de la un­chiul Cirstea doua cladiri si circa 1.500 de metri patrati in Herastrau, chiar la intrarea dinspre Kiseleff, contra a 15 milioane de lei lunar, apoi si patinoarul din Cismigiu. Fostul pavilion Expo-flora din Herastrau a fost incredintat, pe 20 de ani, unei firme-fantoma, contra unei chirii de cinci ori mai mica decat pretul zonei. Strandul Moghioros si un spatiu din Herastrau au fost acordate, tot pe doi lei, unei firme ai carei actionari sunt partenerul de afaceri al familiei Udrea-Cocos si fiica lui Dumitru Bucsaru, omul de afaceri pentru care Traian Basescu a intervenit la Ministerul Transporturilor. In urma articolelor publicate de Jur­nalul National, primarul ge­ne­ral Adriean Videanu a cerut o an­cheta la ALPAB, care nu s-a fi­na­lizat nici astazi. Virgil Cirstea este in conti­nuare in functie, iar ex­plicatia ar putea sta tocmai in re­la­tia pe care o are cu seful statului. Cir­stea este cel care locuieste in prezent in vila lui Traian Basescu din Otopeni, imobilul fiind cum­parat sub paravanul unui cuplu din Constanta, Cozma Emil si Georgeta.   Tranzactii suspecte cu  "bunul amic" Casuneanu Omul de afaceri din Oituz Costel Casuneanu, cunoscut acum ca unul dintre regii asfaltului, si-a dobandit faima de drumar pe vremea PSD, pe care l-a si finantat in campania electorala. A fost client al Ministerului Transporturilor si in mandatul lui Basescu, nu ca drumar insa, ci ca patron al unei firme de transport international. Traian Basescu recunostea, intr-un interviu acordat Jurnalului National, ca este "bun amic" cu Casuneanu, dar ca obtinea "ca oricare altul" licentele pentru cele peste o suta de tiruri ale sale. In iunie 2002, Jurnalul National dezvaluia ca intre "bunii amici" existau niste tranzactii indoielnice. In afara de banii pe care se lauda ca i-ar fi facut inainte de 1989 si de salariile de demnitar, in casa Basescu nu intrasera decat 24 de milioane de lei ca dividende pe sapte ani de la firma de inghetata si vreo jumatate de miliard de la celelalte (potrivit actelor de la Registrul Comer­tului si Ministerul Finan­telor). Traian Basescu se lauda ca are bani sa inceapa sa construiasca o casa, nu si sa o termine. In aceste conditii, cumpara in august 2000 un teren intravilan de 3.700 de metri patrati, situat in Aleea Privighetorilor, pe care plateste un miliard si jumatate de lei. O adevarata afacere: 50 000 de dolari, 13 dolari metrul patrat intr-o zona cotata atunci cu pana la 200 de dolari metrul patrat. In aceeasi zi, Casuneanu cumpara de la acelasi proprietar care ii vanduse lui Ba­sescu o parcela identica, lipita de a "amicului", dar plateste cinci miliarde. Doi ani mai tarziu, Basescu vinde acest teren de opt ori mai scump - 12 miliarde de lei - unei doamne-coincidenta, tot din Oituz, - despre care afirma ca habar nu stie cine este, tranzactia fiind facuta prin notar. In mai 2007, recunoaste intr-o emisiune TVR ca i-a vandut lui Ca­suneanu. Basescu a mai cum­parat de la Casuneanu si o limuzina Mercedes Benz S500, inmatriculata in Romania cu zece zile inaintea vanzarii, cu doar 13.000 de dolari. Dupa intrarea PD la guvernare, in 2004, presa a relatat ca grupul lui Casuneanu a obtinut de la Transporturi contracte de circa trei miliarde de euro in cateva luni. Zece contracte la deszapezire. 31 de contracte pentru refacerea drumurilor dupa inundatii. Fara licitatie, semnaleaza presa, pentru ca nu era timp, era o urgenta. Apoi, impreuna cu Euroconstruct si cu Dorinel Umbrarescu castiga licitatiile pentru autostrazile Bucuresti - Brasov (200 milioane de euro) si Bucuresti - Pitesti (30,221 milioane de euro).
Explicatii "A fost o campanie masiva, cum cei trei asfaltatori, Casuneanu, Umbrarescu si Besciu, ar fi lucrat cu Traian Basescu cand era ministru. Ei lucrau in timpul lui Mitrea. Sistemul mafiot a generat urmatoarea chestiune: ia sa ii construim si noi aura ca tot asfaltul si bordurile din Romania asta sunt legate de el." Traian Basescu, 31.10.2007, B1 TV  Crasma si asfaltul Golden Blitz Crasmarii de la Golden Blitz, Dan Besciu si Sorin Vulpescu, asociatii lui Dorin Cocos, au devenit celebri dupa ce Traian Basescu a fost fotografiat la miez de noapte cu Elena Udrea in restaurantul lor. In 1999, Golden Blitz avea profit 55 de mi­lioane. In 2003, peste jumatate de miliard. Acelasi succes spectaculos il are si Euro Construct Trading 98 SRL, pornit in 1998 cu 20 de angajati. In primul an, o cifra de afaceri de 33 de miliarde si un profit de doua. Gloria vine in mandatul lui Basescu la Primaria Capitalei, cand Euroconstruct asfalteaza in Bucuresti: cifra de afaceri de 442 de miliade de lei in 2003 si un profit de 73 de miliarde. In 2005, cifra de afaceri a firmei s-a triplat comparativ cu 2003, iar pro­fitul a crescut de aproape opt ori (de la 7.301.122,2 lei  la 53.578.989 lei), pe fondul contractelor cu Primaria Ca­pitalei si cu Ministerul Transporturilor, trei dintre ele, obtinute prin incredintare directa, totalizand 4,5 milioane de euro. Potrivit Mediafax, in 2006, Euroconstruct a obtinut de la Transporturi noua contracte in valoare de 14,3 milioane euro si, im­preuna cu Casuneanu si Um­bra­rescu, auto­strazile Bucuresti - Pitesti (30 mi­lioane euro) si Bucuresti - Bra­sov(200 milioane euro). In Bu­curesti, ala­turi de alte firme, Euroconstruct a obtinut contractul pentru intre­ti­ne­rea celor 100 de artere principale ale mu­nicipiului Bucuresti, pe o perioada de cinci ani (106 milioane euro). Ioana Basescu, fiica presedintelui, si-a cumparat casa din Corbeanca de la aceeasi firma, Euroconstruct.