Angajatii se streseaza nu numai din cauza deadline-urilor, ci mai ales ca reactie la comportamentul unor colegi, concluzioneaza un studiu de specialitate. Chiulangiul, certaretul, barfitorul, plangaciosul, zgo­mo­toÂ&
Angajatii se streseaza nu numai din cauza deadline-urilor, ci mai ales ca reactie la comportamentul unor colegi, concluzioneaza un studiu de specialitate. Chiulangiul, certaretul, barfitorul, plangaciosul, zgo­mo­to­sul, plimbaretul, clefaitorul, stra­nu­tatorul, vulgarul si intre­ru­pa­torul sunt cele zece categorii de angajati care-si scot cel mai mult colegii din sarite, potrivit unui sondaj al firmei de recrutare si consultanta Cerdian, din Marea Britanie. Chiulangiul e cel care gaseste mereu scuze pentru a evita munca, certaretul este tipul omului care vor­beste mereu tare in incaperile cu mai multe birouri, barfitorul stie intotdeauna cele mai ascunse secrete ale colegilor, plangaciosul nu vede niciodata nimic bun in nici o situatie, iar zgo­motosul folo­seste tastatura de parca ar sparge nuci.   TIPURI. Plimbaretul isi im­parte ziua intre lungile pauze de cafea si tigari, clefaitorul mes­teca guma cu gura deschisa si-si soarbe cafeaua in asa fel incat toata lumea sa stie cat de mult ii place, stranutatorul nu foloseste niciodata batista cand trebuie, vulgarul injura de mama focului ca sa-l auda toata lumea, iar intrerupatorul intervine in timpul sedintelor cu cele mai inepte in­trebari si observatii.   ATENTIE! "Aceste obiceiuri sunt mai iritante decat par la prima vedere", sustine Doug Sa­wers, directorul firmei de re­cru­tare. "Comportamentul stresant si care intrerupe atentia poate afec­ta moralul angajatilor si are consecinte in scaderea productivitatii muncii", afirma Sawers. Britani­cul recomanda manageri­lor sa fie atenti la astfel de comportamente iritante atunci cand fac angajari.   Pastrati echilibrul Aceeasi firma de recrutare are cateva recomandari pentru a combate stresul: rezervarea de timp pentru proiectele pe termen lung; comunicarea colegilor care provoaca intreruperi acestei probleme; stabilirea unor limite precise pentru angajatii respectivi; respectarea pauzei masa pentru a nu stresa colegii mancand la locul de munca; adoptarea unei pozitii corecte pe scaun; efectuarea de miscare periodic pentru a relaxa muschii.   catalin.pruteanu@jurnalul.ro


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.