Angajatii se streseaza nu numai din cauza deadline-urilor, ci mai ales ca reactie la comportamentul unor colegi, concluzioneaza un studiu de specialitate. Chiulangiul, certaretul, barfitorul, plangaciosul, zgoÂmoÂtoÂ&
Angajatii se streseaza nu numai din cauza deadline-urilor, ci mai ales ca reactie la comportamentul unor colegi, concluzioneaza un studiu de specialitate. Chiulangiul, certaretul, barfitorul, plangaciosul, zgoÂmoÂtoÂsul, plimbaretul, clefaitorul, straÂnuÂtatorul, vulgarul si intreÂruÂpaÂtorul sunt cele zece categorii de angajati care-si scot cel mai mult colegii din sarite, potrivit unui sondaj al firmei de recrutare si consultanta Cerdian, din Marea Britanie. Chiulangiul e cel care gaseste mereu scuze pentru a evita munca, certaretul este tipul omului care vorÂbeste mereu tare in incaperile cu mai multe birouri, barfitorul stie intotdeauna cele mai ascunse secrete ale colegilor, plangaciosul nu vede niciodata nimic bun in nici o situatie, iar zgoÂmotosul foloÂseste tastatura de parca ar sparge nuci. TIPURI. Plimbaretul isi imÂparte ziua intre lungile pauze de cafea si tigari, clefaitorul mesÂteca guma cu gura deschisa si-si soarbe cafeaua in asa fel incat toata lumea sa stie cat de mult ii place, stranutatorul nu foloseste niciodata batista cand trebuie, vulgarul injura de mama focului ca sa-l auda toata lumea, iar intrerupatorul intervine in timpul sedintelor cu cele mai inepte inÂtrebari si observatii. ATENTIE! "Aceste obiceiuri sunt mai iritante decat par la prima vedere", sustine Doug SaÂwers, directorul firmei de reÂcruÂtare. "Comportamentul stresant si care intrerupe atentia poate afecÂta moralul angajatilor si are consecinte in scaderea productivitatii muncii", afirma Sawers. BritaniÂcul recomanda manageriÂlor sa fie atenti la astfel de comportamente iritante atunci cand fac angajari. Pastrati echilibrul Aceeasi firma de recrutare are cateva recomandari pentru a combate stresul: rezervarea de timp pentru proiectele pe termen lung; comunicarea colegilor care provoaca intreruperi acestei probleme; stabilirea unor limite precise pentru angajatii respectivi; respectarea pauzei masa pentru a nu stresa colegii mancand la locul de munca; adoptarea unei pozitii corecte pe scaun; efectuarea de miscare periodic pentru a relaxa muschii. catalin.pruteanu@jurnalul.ro
Despre autor: