Unilever, producator mondial de alimente si bunuri de consum, a raportat pentru trimestrul al treilea un avans de 4,5% al vanzarilor si estimeaza ca isi va indeplini obiectivele privind nivelul vanzarilor si al marjei de profit pentru 2007, transmite Reuters, citat de Mediafax.
Grupul anglo-olandez a aratat ca avansul semnificativ al costurilor la unele marfuri, precum uleiul comestibil si produsele lactate, a fost contrabalansat de majorarea preturilor si reducerea cheltuielilor. In primele noua luni, vanzarile au urcat cu 5,3%. Unilever a obtinut in perioada iulie-septembrie un profit operational de 1,4 miliarde de euro, in scadere cu 6,6% comparativ cu trimestrul al treilea al anului trecut.
Unilever considera ca va reusi sa-si indeplineasca obiectivele privind avansul vanzarilor intr-un ritm situat la limita superioara a intervalului-tinta de 3-5% si majorarea marjei de profit operational peste nivelul din 2006, de 13,6%."Sunt increzator ca vom atinge obiectivele pentru anul 2007, anuntate in luna august, si ca programul nostru de restructurare ne va permite sa ne indeplinim tintele pe termen lung", a declarat directorul general al Unilever, Patrick Cescau.
Grupul a anuntat in luna august ca va disponibiliza 20.000 de angajati, circa o zecime din personalul sau, si ca va vinde activitatile care au o dezvoltare mai lenta, precum divizia de spalare a rufelor din America de Nord, pentru a sustine relansarea activitatilor si contrabalansarea majorarii costurilor la produsele alimentare. Avansul vanzarilor s-a mentinut sub cresterile raportate de concurentii Nestle si Pocter&Gamble din domeniul produselor alimentare si de larg consum.Compania este prezenta pe piata romaneasca prin intermediul subsidiarei Unilever South Central Europe, care coordoneaza de la Bucuresti regiunea formata din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia si Republica Moldova.