VITEZa MARE, DRUMURI IOC! Modificarea adusa in cursul lunii octombrie 2007 de catre Senatul Romaniei prin Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 69/2007 a limitei generale de viteza de la 50 la 60 km/h in localitati pentru toate categoriile de autovehicule vine in contradictie cu prevederile alin. 2 ale aceluiasi art. 49 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia rutiera ce consemneaza: "Pe anumite sectoare de drum din interiorul localitatilor, administratorul drumului public poate stabili, pentru autovehiculele din categoriile A si B si limite de viteze superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteza mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul politiei rutiere". In fapt, aceasta problema este rezolvata corect de actuala reglementare, fiind ancorata la realitatile prezente din Romania, fara sa mai fie nevoie de dispozitiile de lege votate recent de membrii Senatului, ca viteza generala maxima in localitati sa fie de 60 km/h pentru toate categoriile de autovehicule. De asemenea, marirea vitezei de la 90 la 100 km/h si de la 100 la 120 km/h intra in contradictie si cu dispozitiile lit. a) din alin. 1 al art. 50 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 in care vitezele maxime admise in afara localitatilor pentru autovehiculele din categoriile A si B este prevazut: 130 m/h pe autostrazi, 100 km/h pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) si 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri (drumuri nationale neincluse in reteaua continentala pe drumurile de interes judetean si pe cele comunale). Marirea vitezei maxime pe arterele rutiere din interiorul localitatilor de la 50 la 60 km/h pentru toate categoriile de autovehicule vine in contradictie si cu faptul ca in majoritatea statelor europene este legiferata in prezent limita maxima de 50 km/h dupa cum urmeaza: Albania, Austria, Belgia, Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croatia, Danemarca, Elvetia, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Israel, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Macedonia, Marea Britanie (48 km/h), Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Spania, Slovenia, Suedia, Turcia, Ungaria. La fel, sporirea vitezei de la 100 la 120 km/h pe drumurile expres sau pe cele national europene (E), precum si de la 90 la 100 km/h pe celelalte categorii de drumuri (pe cele nationale neincluse in reteaua europeana, pe cele judetene si pe cele comunale) este in neconcordanta cu valorile maxime legiferate in unele din principalele tari ale Uniunii Europene cum este Franta, Grecia, Italia, Spania, Slovenia, Polonia, Portugalia. (Cms. sef (r) Ioan Palalau)
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
5 jocuri de jucat cu copiii în zilele ploioase
Sursa: garbo.ro
-
Oana Radu a pierdut în instanță în fața fostului soț, Cătălin Dobrescu!...
Sursa: kudika.ro
-
Patronatele Bancare și federațiile sindicale au semnat noul Contract Colectiv...
Sursa: futurebanking.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Decizie TikTok: Aplicația chineză renunță la recompensele pentru timpul...
Sursa: wall-street.ro