Tot la fel si aceasta taxa de prima inmatriculare. Se explica indarjirea cu care Executivul apara in fata Comisiei Europene actualul sistem aplicat inmatricularilor de autoturisme second-hand. Lozincile cum ar fi "protejarea industriei auto nationale" nu au nicio valoare daca nu exista motivatii pertinente. Comisia Europeana nu are nimic impotriva deciziilor Guvernului daca aceste decizii sunt luate cu respectarea regulilor jocului european. Nu taxa de prima inmatriculare deranjeaza, ci marimea ei si modul discriminatoriu de aplicare. Restul sunt vorbe ale ministrilor romani pentru a masca foamea de bani a bugetului. Astfel, Romania risca sa fie chemata la tribunal, unde, mai mult ca sigur, va pierde. Motivul nu este altul decat incalcarea articolului 90 din Tratatul de aderare. El stipuleaza ca un stat membru nu trebuie sa impuna nicio taxa, direct sau indirect, pe bunuri din alte state membre, care sa fie superioara ca valoare celei aplicate bunurilor de pe piata interna. De asemenea, Curtea de Justitie Europeana a declarat ca articolul 90 reglementeaza ca un stat membru trebuie sa ia in calcul gradul de uzura al unui autoturism atunci cand aplica o taxa de inmatriculare. Este chiar asa de greu de priceput? Pana si contribuabilii inteleg acest lucru. De pilda, un recent sondaj realizat de Gallup Organization Romania pentru Agentia de Strategii Guvernamentale, pe un esantion de 1.144 persoane de peste 17 ani, a relevat faptul ca romanii doresc reducerea taxei de prima inmatriculare la zero (42-44% dintre persoanele care au sau intentioneaza sa cumpere un autoturism) sau cel mult 100 de euro (35-40%) pentru un autovehicul in valoare de 10.000 - 40.000 euro. Şi daca tot se doreste mentinerea taxei pe criterii de protejarea mediului, persoanele intervievate considera ca Executivul ar trebui sa colecteze banii prin cresterea amenzilor pentru poluatori (de 31% dintre respondenti), incurajarea firmelor care folosesc masini si tehnologii nepoluante (27%), cresterea puterii de control a autoritatilor locale asupra poluatorilor (18%), sau alte masuri, si nu prin majorarea taxelor la importul de masini poluante. Este greu de crezut cum Executivul se face ca nu pricepe nimic din criticile oficialilor europeni sau ale propriilor contribuabili. Norme si legi nu exista. Exista doar temeri bugetare, iar banii trebuie stransi. Nu conteaza metoda, ci scopul acela de a incasa din taxa de prima inmatriculare 766,8 milioane lei din taxa auto. Problema este ce se intampla cu acesti bani.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Pleci în Germania la Campionatul European de Fotbal? Ce sfaturi are un...
Sursa: wall-street.ro