O fosta garda de corp ar putea fi soferul unui automobil alb marca Fiat Uno care s-a aflat in tunelul de sub podul Alma din Paris in clipele premergatoare accidentului in care si-a pierdut viata printesa Diana, potrivit unor martori francezi audiati
O fosta garda de corp ar putea fi soferul unui automobil alb marca Fiat Uno care s-a aflat in tunelul de sub podul Alma din Paris in clipele premergatoare accidentului in care si-a pierdut viata printesa Diana, potrivit unor martori francezi audiati in cadrul anchetei judiciare, informeaza AFP, citat de Mediafax.  Georges si Sabine Dauzonne au identificat, in fotografiile prezentate la audierea de luni din cadrul anchetei judiciare asupra mortii printesei Diana, fosta garda de corp Le Van Thanh ca posibil sofer al automobilului care a iesit din tunel dupa accident. In jurul orei 00:30, pe 31 august 1997, George Dauzonne mergea cu masina in apropiere de tunel si a fost nevoit sa incetineasca pentru a evita un Fiat Uno de culoare alba, acelasi tip de automobil detinut de soacra sa.  Ancheta britanica a stabilit deja ca masina marca Mercedes care ii transporta pe Diana si pe iubitul sau, Dodi al-Fayed, a intrat in coliziune cu un automobil Fiat Uno de culoare alba chiar inainte de accident, dar aceasta masina nu a fost descoperita pana acum. Audiati separat, sotii Dauzonne l-au identificat in cinci dintre fotografiile prezentate de judecator pe Le Van Thanh ca posibil sofer al Fiat-ului. Printre aceste fotografii s-a numarat si una realizata de fotograful francez James Andanson.  Mohamed al-Fayed, tatal lui Dodi, a declarat in nenumarate randuri ca este "sigur" ca Diana si Dodi au fost asasinati de serviciile secrete britanice cu acordul printului Philip, sotul reginei Elisabeta a II-a, pentru a impiedica o eventuala casatorie a printesei cu un barbat de religie musulmana. El l-a acuzat, de altfel, pe Andanson ca a luat parte la acest complot. Corpul fotografului francez a fost descoperit in urma cu sapte ani intr-o masina incendiata, in sudul Frantei. Dauzonne crede ca soferul masinii Fiat Uno era beat, pentru ca mergea in zigzag pe sosea. El a vazut cum soferul si-a aranjat oglinda retrovizoare din interiorul masinii si a parut "plictisit" de ceea ce vedea in spatele lui, in tunel. Cei doi soti Dauzonne au mai spus ca in spatele masinii statea un caine de talie mare, care purta o bandana sau o botnita. Sotii au subliniat, insa, ca a trecut mult timp de la accident si ca este posibil ca memoria sa-i insele. Fosta garda de corp poseda, de altfel, un caine Rottweiler si un Fiat Uno de culoare rosie, care a fost revopsit in acea perioada, dar nu se stie daca inainte sau dupa accident.  Ancheta desfasurata de Scotland Yard a stabilit, la mijlocul lunii decembrie 2006, ca moartea printesei Diana si cea a lui Dodi al-Fayed a urmat unui "tragic accident", provocat de viteza excesiva cu care soferul, aflat in stare de ebrietate, conducea masina in care se aflau cei doi, in incercarea de a scapa de paparazzi. In raport a fost evocat, fara a i se da numele, soferul unui automobil Fiat Uno de culoare alba, care este proprietarul a doi caini Rottweiler. Potrivit raportului, politia franceza a eliminat acest element din ancheta pentru ca automobilul nu prezenta urme de coliziune.  Tot in cadrul audierii de luni, un alt martor a declarat ca soferul masinii in care si-a gasit sfarsitul printesa Diana, Henri Paul, "s-a jucat cu paparazzi" si se comporta ca un alcoolic. El a "incercat sa creeze o atmosfera de tensiune si asteptare", discutand cu paparazzi care urmareau, in fata Hotelului Ritz de la Paris, plecarea printesei si a iubitului sau, Dodi Al-Fayed, potrivit soferului motocicletei folosite de paparazzo Romuald Rat, Stéphane Darmon. "Cred ca dorea sa ofere piste false fotografilor", a spus Darmon. "Parea foarte vesel. Trebuie sa va marturisesc ca tatal meu a fost alcoolic. Cand l-am vazut pe Paul, el mi-a adus aminte de tatal meu, ochii sai, comportamentul sau, de aceea am crezut asta (ca este alcoolic n.r.)". Ancheta judiciara, care a inceput la 2 octombrie la Londra, trebuie sa raspunda la patru intrebari importante: identitatea persoanelor decedate, locul decesului, momentul producerii decesului si "modul in care au murit persoanele decedate". Ancheta, care ar putea dura sase luni, nu este un proces, nu are scopul de a acuza pe cineva si nici de a condamna pe cineva.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.