In numai noua luni, statul a incasat din taxa mai mult decit si-a fixat pentru tot anul viitor, in conditiile in care piata auto creste ametitor.

Suma incasata din taxa de prima inmatriculare, la nivelul primelor noua luni din 2007
In numai noua luni, statul a incasat din taxa mai mult decit si-a fixat pentru tot anul viitor, in conditiile in care piata auto creste ametitor.

Suma incasata din taxa de prima inmatriculare, la nivelul primelor noua luni din 2007, este de 617,26 milioane de lei, potrivit datelor transmise de Ministerul Economiei si Finantelor. Astfel, dupa numai noua luni, suma depaseste deja previziunile de incasari pentru anul viitor, estimate la 600 de milioane de lei.

Importurile auto au crescut in primele noua luni ale acestui an cu 52,4%, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor Auto (APIA). Un ritm similar al importurilor de masini se asteapta si anul viitor. In aceste conditii, estimarea unor incasari in scadere din taxa auto poate fi explicata doar prin reducerea cuantumului acesteia. In proiectul de buget pe 2008, incasarile din taxa auto sint cu 21,6% mai mici decit in acest an.

Exista o noua varianta a taxei de inmatriculare care se discuta in prezent cu Bruxelles-ul. Aceasta ar urma sa scada in functie de vechimea masinii, si nu sa creasca asa cum se intimpla in prezent. Potrivit ultimei variante publice a taxei de inmatriculare ce ar urma sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2008, pentru masinile cu o vechime de sub un an taxa ramine la fel. Astfel, pentru Euro 4, aceasta ar fi de 161 de euro pentru motoarele sub 1.600 de centimetri cubi si de 184 de euro pentru cele de pina la 2.000 cmc.

Taxa pentru o masina veche de unu-doi ani, cu o capacitate cilindrica de 1.400 cmc si catalizator Euro 4, ar urma sa scada de la 284 la 139 de euro, iar pentru un autoturism de 1.600 cmc ar scadea de la 324 la 159 de euro. Pentru o masina Euro 3 de cinci ani, taxa se va injumatati, potrivit afirmatiilor ministrului Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.

Taxa de prima inmatriculare auto a devenit, din martie, obiectul unei proceduri de incalcare a tratatului declansate de Comisia Europeana, iar CE va deschide impotriva Romaniei, in decembrie, a doua etapa a procedurii de incalcare a tratatului, in cazul in care autoritatile de la Bucuresti nu vor alinia taxa auto la legislatia europeana.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.