Packard Bell a raportat in Romania o crestere de 330% la vanzarea de laptop-uri, ajungand in primele noua luni la aproximativ 5.000 de unitati comercializate, a declarat Mihai Carstea, brand managerul Packard Bell.
"Daca vorbim despre anul calendaristic, in primele noua luni ale anului 2007 s-a inregistrat o crestere de 330% in vanzarea de laptop-uri, raportand aproximativ 5.000 de unitati Packard Bell vandute. In primul semestru s-au vandut circa 3.500 de laptop-uri. Anul viitor estimez ca vom comercializa aproximativ 15.000 de unitati, reprezentand o cota de 4-5% din piata, situandu-ne pe locul sapte, in crestere fata de pozitia opt pe care o ocupam anul acesta", a precizat Mihai Carstea.
Compania se asteapta ca pentru sfarsitul anului sa aiba vanzari de laptop-uri de 2.500-3.000 de unitati, bazandu-se in special pe perioada sarbatorilor de iarna. "In general, perioada sarbatorilor este foarte buna pentru vanzari, mai ales ultimele doua luni reprezinta 30-35% din vanzarile anuale, cred ca nici anul acesta nu va fi diferit", a adaugat Carstea. "Pe piata de desktop-uri vanzarile au fost destul de mici pentru Packard Bell, deoarece in Romania nu exista inca o piata de consumer pentru desktop-uri brand. Cred ca de fapt nici nu va apuca sa se contureze, piata orientandu-se in prezent catre laptop-uri", a mai spus directorul companiei.
Packard Bell a lansat luna aceasta prin intermediul K Tech Electronics trei modele de notebook-uri, Lime Green de 12 inch, Sunny Orange de 15,4 inch si Dark Chocolate 17 inch. Pentru aceasta editie de notebook-uri, Mihai Carstea preconizeaza pentru anul viitor 10% din vanzari.
Conform unui studiu IDC pe piata IT din Romania, 35,5% reprezinta vanzarea de PC-uri. Directorul de marketing al K Tech Electronics, Catalin Butolo, a afirmat ca pentru 2007 se preconizeaza o crestere de 35% a vanzarilor de laptop-uri fata de 2006, cand s-au raportat cresteri de 28%.