In noaptea de simbata spre duminica trecem la ora oficiala de iarna, ora 4.00 urmind sa devina ora 3.00.

Potrivit astronomilor, ca regula, ora oficiala de vara este aplicata intre ultima duminica din luna martie si ultima duminica din luna octombrie. Astfel, ceasurile vor fi date inapoi cu o ora, iar ziua de duminica - avind 25 de ore - devine cea mai lunga zi a anului.

Conform Conventiei fuselor orare, ceasornicele arata pentru fiecare punct de pe Pamint acelasi minut si aceeasi secunda, iar diferentele dintre ore sint date de faptul ca, la fiecare 15 grade longitudine, apare o ora in plus. Romania se afla in fusul orar 2, iar perioada dintre lunile octombrie si martie (cea a lunilor de iarna) este denumita "timpul legal roman". Conventia a fost semnata de Romania in 1979, iar in 1997, prin ordonanta guvernamentala, orarul de vara a fost din nou corelat cu cel practicat in tarile Uniunii Europene. In 1996, tinind cont de avantajele decalarii orarului cu o ora de vara, pentru a profita la maximum de orele de lumina, acest orar a fost prelungit in Europa cu inca o luna.

CFR Calatori anunta ca, incepind cu 28 octombrie 2007, in activitatea de transport feroviar se va trece la ora Europei Orientale, fara ca aceasta sa modifice mersul trenurilor in vigoare. Toate trenurile de calatori care au ora de plecare dupa ora 4.00, vor pleca la orele din mersul de tren in vigoare, respectind ora Europei Orientale. Trenurile de calatori aflate in circulatie dupa ora 4.00, ora oficiala de vara, vor opri in statiile din parcurs stabilite, unde vor stationa pina la ora de plecare din orarul in vigoare dupa noua ora a Europei Orientale, iar trenurile care mai au de parcurs o distanta scurta pina la statia finala isi vor continua mersul pina la capat.

Avind in vedere ca si in tarile vecine trecerea de la ora de vara la ora Europei Orientale oficiala se face in aceeasi zi de duminica, 28 octombrie 2007, intre statiile de frontiera cu Republica Moldova, Ungaria, Serbia, Ucraina, Bulgaria, trenurile vor circula dupa orarele din mersul de tren in vigoare.