PREZENTARE - Concurent de temut pe piata Mini
La fix jumatate de secol dupa prima aparitie a lui Fiat 500, constructorii italieni au relansat modelul sub o noua infatisare, care, prezentata si la SIAB 2007, se anunta drept un succes de marca.   Fara indoiala una dintre cele mai asteptate masini la SIAB 2007, noul Fiat 500 nu a inselat deloc sperantele. La 50 de ani de la "nasterea" sa din 1957, Cinquecento a evoluat superb in ceea ce se anunta drept pricipalul concurent al actualelor modele Mini.   REALIZARE. Daca prima generatie avea 2,97 metri lungime, 1,32 latime si 1,32 inaltime, Fiat 500 a crescut azi la 3,54 m lungime, 1,62 latime si 1,48 inaltime. Deocamdata, Fiat 500 poate fi comandat in trei versiuni de motorizare. Exista un propulsor aspirat cu patru cilindri in linie de 1.242 cmc, care dezvolta 69 CP la 5.500 rpm si un cuplu motor de 102 Nm la 3.000 rpm. Tot pe benzina se gaseste motorul de 1.368 cmc, care scoate 100 CP la 6.000 rpm si are un cuplu de 131 Nm la 4.250 rpm. Aceasta este totodata si cea mai performanta motorizare existenta, atingand 100 km/h in 10,5 secunde, cu o viteza maxima de 182 km/h. Din acest propulsor urmeaza sa deriveze versiunea sportiva, care va furniza insa 150 CP. In fine, exista si un diesel de 1.248 cmc Multijet, care furnizeaza 75 CP la 4.000 rpm si are un cuplu motor de 145 Nm la 1.500 rpm. Transmisia este manuala la toate versiunile, cu mentiunea ca motorul pe benzina de 1,4 litri are o cutie cu sase viteze. Realizat in Polonia, la Tychy, noul Fiat 500 costa de la 10.500 la 15.000 de euro, in functie de echipare si motorizare. La prima vedere, dimensiunile noului Cinquencento te pun serios pe ganduri in legatura cu confortul pasagerilor. Surprinzator insa, cand m-am suit la volanul masinii expuse in standul AutoItalia, am ramas socat sa constat ca o persoana de 1,93 m se poate instala atat de confortabil. Daca este sa le dam crezare ziaristilor straini care au participat la lansarea mondiala din vara a masinutei, in interiorul acesteia pot sta patru persoane, asta in conditiile in care pasagerii din spate aveau fiecare peste 1,80 m.   Interior - Bijuterie in miniatura Ce diferenta insa la interior fata de inaintasul sau! Beneficiind de 50 de ani de tehnologie, noul Fiat 500 este plin de accesorii electronice, inclusiv un imens vitezometru cu display digital, o servodirectie care poate fi pusa si in modul CITY, ABS cu EBD, ESP si ASR, hill holder si HBA (asistenta hidraulica la franare). Exista si functii precum Blue&Me (care include handsfree cu interfata Bluetooth si recunoastere vocala, port USB, MP3 reader si interpret de mesaje text), un acoperis panoramic de sticla si o oglinda electrocromatica. La capitolul siguranta, Cinquento a obtinut cinci stele Euro NCAP, iar in dotarea standard gasiti sapte airbaguri. Mai mult, pentru a-si arata increderea, Fiat ofera o garantie de cinci ani sau 500.000 de kilometri, ceea ce se anunta drept un argument extrem de important pentru amatorii unei viitoare tranzactii.   Exterior - Jumatate de milion de combinatii Noul Fiat 500 impresioneaza si ca posibilitati de personalizare, existand nu mai putin de jumatate de milion de alternative in aceasta directie. Pe principalele piete europene, noul Fiat 500 va fi oferit in patru variante, respectiv Naked, Pop, Sport si Lounge. Coroborate cu trei motorizari, 12 culori exterioare, noua tipuri de jante (din care sapte din aluminiu) de 15 inch sau 16 inch, acestea se pot combina cu numeroasele accesorii si echipamente de la interior, de la culoarea cheii de pornire a masinutei pana la culoarea umeraselor aflate pe tetierele scaunelor din fata. Daca doriti un Fiat 500 cat mai distinct, aveti la dispozitie o gama de abtibilduri pe partile laterale, acoperis si capota din trei variante de grafice diferite. Indiferent insa de modul in care il personalizati, noul Fiat 500 se va distinge cu usurinta in aglomerarile urbane.