Italian fashion
Cei 50 de ani in care moda italiana a dat un nou sens rafinamentului si atitudinii au fost celebrati de revista Vogue printr-un numar special si o expozitie cu totul fascinanta. Momentul va fi celebrat la 1 noiembrie si in Romania. Daca toate drumurile duc la Roma, toate stilurile vestimentare duc in Italia. Contributia italienilor in lumea modei este vizibila in toate domeniile designului, de la fabrici la creatii vestimentare si accesorii. Nu e de mirare ca atunci cand spui moda spui Italia. Eleganta vestimentatiei masculine este confirmata de nume precum Cerruti, Trussardi, Armani, iar curelele, gentile si accesoriile sunt reprezentate de Gucci, Prada, Soro si Ferrici. Din experimentele situate la limita dintre arta si artizanat (anii a€™50) s-a dezvoltat moda italiana de astazi, asa cum este cunoscuta si apreciata in intreaga lume, de la Londra la New York, de la Paris la Tokio. GLAMOUR. De la pionierii stilului modern, Elsa Schiaparelli, pana la "tarul opulentei extravagante", Roberto Cavalli, moda italiana a avut de toate. Fie creatii vestimentare, parfumuri, pantofi sau bijuterii, "operele" celor mai buni vizionari ai modei sunt apreciate si "gustate" de mai bine de un secol. Brioni si Zegna s-au preocupat de tinutele casual ale italienilor, in timp ce Valentino le-a asigurat tinutele pentru ocazii speciale. Armani le-a fost la indemana, lasandu-i pe italieni sa fie cuceritori si eleganti, iar Versace a dat un nou sens cuvantului "glamour". Diesel a cucerit mapamondul cu un segment bine determinat, iar Prada, Missoni, Ferragamo, Ferre, Bottega Veneta, Damiani si Bvlgari sunt nume pronuntate cu teama si respect in cercurile frecventate de iubitorii modei. Pentru italieni, moda nu tine numai de vestimentatie. De fapt, moda italiana tine de atitudine: o atitudine gratioasa si sofisticata care a rezistat si rezista timpului. Povestea modei italiene a inceput la 25 februarie 1951, cand contele Giorgini a pregatit o parada de moda pentru audienta internationala la castelul sau din Florenta. Succesul evenimentului a dus si la alte prezentari de acest gen. In anii a€™70 Milano a devenit, fara doar si poate, capitala modei, iar sintagma "made in Italy" a sfarsit prin a fi sinonima cu "high quality" (calitate superioara). PREMIERA. Peroni Nastro Azzurro a colaborat cu Vogue Italia, revista etalon universal al stilului, pentru realizarea expozitiei "50 de ani de stil italian", o retrospectiva fotografica a ultimelor cinci decenii. Expozitia, prezentata in premiera la 17 septembrie la Royal Academy of Arts din Londra, in deschiderea London Fashion Week, prezinta 50 de imagini de arhiva emblematice pentru stilul italian prin care sunt celebrate cele cinci decade de aparitii Vogue Italia, Casa Vogue si La€™Uomo Vogue. OMAGIU. "50 de ani de stil italian" surprinde clasicul rafinament italian, povestea stilului italian din anii a€™60 pana in zilele noastre fiind spusa prin viziunea celor mai reputati fotografi de moda din lume: David Bailey, Norman Parkinson, Gian Paolo Barbieri, Elisabetta Catalano, Patrick Demarchelier, Bruce Weber, Michel Comte, Peter Lindbergh si Steven Meisel. Pentru a pastra spiritul original al acelor vremuri, imaginile prezentate in expozitie nu au fost supuse nici unui retus ulterior, ci sunt expuse exact cum au fost publicate initial in reviste, reusind sa impuna Vogue Italia drept autoritate absoluta in materie de stil. Omagiul adus stilului italian este continuat de cinci fotografi din noua generatie, pe care Peroni si Vogue Italia i-au ales pentru a reda cele cinci decade intr-un editorial Peroni intr-o nota moderna, reinterpretata. Expozitia a fost prezentata in premiera in cadrul evenimentului exclusivist gazduit de Vogue Italia si Peroni la Royal Academy of Arts din Londra, printre celebritatile prezente la eveniment aflandu-se si Roberto Cavalli, Mario Testino, Sophie Ellis Bextor, Francesca Versace. Momentul va fi celebrat si in Romania prin prezentarea expozitiei originale la Bucuresti. Universul autohton al modei si stilului va fi parte din evenimentul ce va avea loc la data de 1 noiembrie. Colaborarea este un omagiu adus mostenirii italiene de doua institutii embleme ale eternului stil italian. In timp ce Vogue a surprins imagini ce transcend moda si timpul, Peroni a creat simbolul unui stil de viata unic, astfel ca prin uniunea celor doua marci se celebreaza in mod remarcabil spiritul italian autentic. ANII 1960. Vogue Italia intra in scena in anul 1966, deschide drumul unei lungi serii de influente estetice si transcende moda si fotografia prin realizari ale unor remarcabili artisti contemporani. Actrite si simboluri ale lumii culturale apar pentru a ilustra evolutia modei de la fustele mini à la Mary Quant pana la look-ul spatial. Expozitia include personalitati precum Elsa Martinelli, Marisa Berensen si Benedetta Barzini. ANII 1970. Decada "fusta lunga din bucati de material si rochia tricotata manual": Expozitia prezinta nume precum Giorgio Armani, Gianni Versace si Valentino, dar si creatiile haute couture ale regretatului Gianfranco Ferré, puse in lumina de fotografiile de grup tipice pentru anii a€™70 ale fotografului Oliviero Toscani. ANII 1980. In epoca exceselor si opulentei, Vogue Italia este martor la o schimbare radicala in moda - logo mania si costumele power - si consacra era topmodelelor, in vreme ce moda italiana face inconjurul lumii. Expozitia propune o selectie impresionanta de portrete, printre care le regasim pe Isabella Rossellini si Carla Bruni. ANII 1990. Vogue Italia promoveaza noile talente in moda si minimalismul sofisticat, in timp ce subestimeaza renasterea autentica a caselor legendare precum Gucci si Chanel. In cadrul expozitiei, imaginile devin si mai provocatoare, incluzand portretele actritelor Sophia Loren si Claudia Cardinale. ANII 2000 - Alternand cu arta traditia si spread-urile experimentale cu care se identifica, aceasta biblie a stilului tine pasul cu era covorului rosu si a obsesiei pentru celebritati. De la lansare si pana astazi, Vogue Italia transcende moda pentru a interpreta implicatiile sociale, psihologice si culturale ale timpului. ORIGINE. Vogue este in zilele noastre ceea ce Dumnezeu reprezenta pentru Voltaire in secolul al VIII-lea: daca n-ar fi existat, ar fi trebuit inventata! Revista Vogue a fost fondata in 1892, insa editii diferite apar in tari precum Australia, Brazilia, China, Franta, Germania, Grecia, India, Italia, Japonia, Korea, Mexic, Portugalia, Rusia, Spania, Elvetia, Taiwan, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii. Sub patronajul Editurii new-yorkeze Conde Nast, Vogue este celebra pentru prezentarea celor mai noi si mai controversate colectii de moda, trenduri, lifestyle, dar si pentru cronicile de arta, cultura, politica si alte evenimente importante. Vogue Italia a fost lansata in 1966. Inca de la primele numere a colaborat cu fotografi de top, cu artisti contemporani, printre care Richard Avedon, Norman Parkinson, Irving Penn, Gian Paolo Barbieri si William Klein, realizand materiale ce depaseau cu mult limita modei si a vremurilor. Aceasta strategie a transformat-o in prima revista din Italia si printre primele din lume care au sustinut necesitatea distantarii de normele comerciale, prin adoptarea unor influente estetice ce mergeau mult dincolo de simpla reprezentare a unei haine. Cu aceasta abordare, revista a devenit un reper pentru lumea modei italiene si pentru lumea fotografica internationala. Vogue Italia a anticipat si a reflectat in paginile sale evolutia modei si a schimbarilor sociale, dar si tipologia feminina diversa ce reprezenta aceleasi valori. ,,Accesoriile devin din ce in ce mai importante in zilele noastre. Ele pot schimba irevocabil look-ul si tinuta, iar femeile imbratiseaza ideea de schimbare. De exemplu, o bijuterie estetica poate schimba o tinuta simpla intr-una eleganta" Giorgio Armani ,,Dintotdeauna mi-am dorit sa fiu compozitor, insa moda mi-a fost mai la indemana. Imi place corpul. Imi place sa creez cam tot ce are legatura cu corpul si in acelasi timp incerc sa dau contraste. Unii imbraca femei elegante, altii femei sofisticate. Eu imbrac vampe!" Gianni Versace ,,Aceasta este lumea noastra. Iar eu a trebuit sa arat lumii ca am incredere in mine si in stilul pe care-l creez" Roberto Cavalli