Primele 9 luni ale anului in curs au fost mult mai profitabile din punctul de vedere al unitatilor vandute decat intregul an 2006, arata datele statistice intocmite de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile. Uzinele Dacia detin in continuare, asa cum era de asteptat, cel mai mare procentaj al cotei de piata - 30,3% (69.289 de unitati vandute)- chiar daca anul in curs a adus o scadere cu 7,2% fata de anul trecut, romanii preferand din ce in ce mai mult masinile straine in locul celor autohtone.
La celalalt pol se regasesc masinile producatorilor americani Ford si Chevrolet, care au inregistrat cresteri de 1,2% si respectiv 1,4%. Şi masinile germane sunt pe gustul romanilor, Opel si VW avand un progres de 1.4%, respectiv 1.5%; Mercedes, BMW si Seat au avut cresteri de 0.1%, in timp ce singura marca cu "sange" nemteasca in scadere a fost Seat, cu 0.4% mai putne vanzari decat anul trecut.Citroen - cadere de 1.054 de unitatiFrancezii de la Renault si Peugeot se pot lauda si ei cu sporiri ale numarului de vanzari cu 1,2%, respectiv 0.6%, Citroen fiind singura marca franceza cu 1.054 mai putine unitati decat in 2006. Nici producatorii de pe continentul galben nu evita piata din Romania. Reprezentantele japoneze Toyota s-au bucurat de procente cu 0,7% mai mari, in timp ce Nissan a resimtit o scadere de 0,2%.
"Coreenele" au avut rezultate total diferite: Daewoo a avut cu 3.2% mai putine unitati, Hyundai cu 0.9% mai multe, iar Kia a inregistrat acelasi nivel al vanzarilor ca si anul trecut.
Numai pana in luna septembrie a acestui an in Romania s-au vandut peste 228 de mii de autoturisme, 25 de mii de van-uri, 254 de mii de vehicule usoare si peste 36 de mii de vehicule comerciale.