Vanzarile holdingului de transport si logistica Cargo, prezent si pe piata romaneasca, au crescut la sase luni cu 47% fata de intervalul similar al anului trecut, la 76,5 milioane de euro, iar grupul vizeaza, pana la sfarsitul anului, vanzari in valoare de 165,74 milioane de euro. Grupul a atins dupa primele sase luni 75% din valoarea totala a vanzarilor realizate anul trecut.
Profitul inainte de plata dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) a totalizat, in prima jumatate a anului, 11,05 milioane de euro. "Rezultatele pentru prima jumatate a anului sunt foarte incurajatoare. Ele corespund intru totul planurilor financiare stabilite pentru acest an. Este de asteptat ca tintele stabilite pentru acest an sa fie atinse," a declarat Filip Otruba, directorul financiar al Cargo. Costurile operationale au crescut cu 40% in intervalul ianuarie-iunie, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 65,86 milioane de euro, dinamica cresterii lor fiind mai mica decat cresterea vanzarilor holdingului.
Dinamica scazuta a costurilor holdingului s-a datorat si utilizarii unor noi metode de a limita costurile, cum ar fi introducerea unor sisteme de control prin satelit. Grupul Cargo este organizat pe o structura de tip holding, cu sediul in Olanda, compania mama controland direct, precum si prin Cargo Management, companiile care opereaza in Cehia, Slovacia, Rusia, Polonia, Romania si Ungaria.Asteapta afaceri de 15 milioane de euroHoldingul este detinut de grupul financiar Trifid, controlat, in proportie egala, de doua personae fizice, precum si de grupul bancar UniCredit.
Pe piata din Romania, holdingul activeaza din luna august cu propria flota de vehicule, avand sediul la Ploiesti.
Pentru anul viitor, Cargo Romania vizeaza proiecte in industria alimentara, auto si electrotehnica si venituri de 15 milioane de euro, precum si achizitionarea unor firme de transport si de logistica romanesti.