Peste 1.160.000 de romani si-au ales deja un fond privat de pensii, potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP). Din cei 18 administratori, patru au aproape 80% din totalul contractelor semnate.


CSSPP a facut ieri prima raportare oficiala a numarului actelor de aderare centralizate la 1 si 15 octombrie. Datele arata ca peste 30% dintre persoanele care sunt obligate sa-si aleaga un fond de pensii si dintre cele care o pot face optional au semnat deja un act de aderare. Pe primele locuri la numarul de adeziuni raportate pana la jumatatea lunii se plaseaza fondul de pensii al ING, cu 462.344 de participanti, urmat Allianz-Tiriac, cu 235.136, si Aviva, cu 113.769. Urmatoarele locuri sunt ocupate de Generali (107.167 de adeziuni), Interamerican (69.338), AIG (53.795), BRD (34.865), BT Aegon (23.553), BCR (13.903) si Omniasig (11.145). Ceilalti administratori nu au reusit sa atraga peste 10.000 de participanti, iar fondurile de pensii AG2R si Marfin nu au raportat nici o adeziune pana la 15 octombrie.


CLASAMENTE. "S-au inregistrat in jur de 20.000 de duble semnaturi, ceea ce reprezinta sub 2% din total, un procent foarte mic fata de estimarile alarmiste ale unor operatori", a declarat presedintele CSSPP, Mircea Oancea, care estimeaza ca, la sfarsitul perioadei de aderare vom avea peste 3.500.000 de participanti in sistem. Din persoanele care au aderat la un fond de pensii obligatorii, 48,41% sunt barbati si 51,59% femei. Surpriza vine din structura pe varste a aderentilor: 36,68% sunt romani cu varsta intre 35 si 45 de ani, adica salariatii care, potrivit legii, nu sunt obligati sa participe la Pilonul II, ceea ce inseamna ca interesul pentru incheierea unei pensii private este mare. Intre cei care au sub 35 de ani si care au aderat deja, femeile sunt majoritare.


CAMPANIE. Mircea Oancea a declarat ca distribuirea prin posta a materialelor informative catre cei 4.200.000 de eventuali participanti s-a incheiat aproape in totalitate. Comisia a modificat norma privind validarea adeziunilor, norma care prevedea o singura validare, la sfarsitul perioadei de aderare de patru luni. Potrivit noilor reglementari, se vor efectua trei validari: prima - dupa doua luni, a doua - dupa 3 luni, ultima facandu-se la sfarsitul celor patru luni. "Am primit propuneri pentru limitarea comisionului pe care il primesc agentii de marketing, dar aceste comisioane oricum se vor plati sub o alta forma, asa ca preferam ca platile sa se faca la vedere", a declarat Oancea.