Agentia de evaluare financiara Standard&Poor's Ratings Services a redus, marti, de la "B" la "B minus" ratingul acordat companiei romanesti de transport feroviar CFR Marfa SA pentru datoriile pe termen lung, motivul fiind nivelul redus de lichidi
Agentia de evaluare financiara Standard&Poor's Ratings Services a redus, marti, de la "B" la "B minus" ratingul acordat companiei romanesti de transport feroviar CFR Marfa SA pentru datoriile pe termen lung, motivul fiind nivelul redus de lichiditati, inainte de rascumpararea unor obligatiuni de 120 milioane euro cu scadenta la data de 10 decembrie, informeaza Thomson Financial, monitorizat de Rompres.

In plus, agentia a anuntat ca ratingul acordat CFR Marfa este sub supraveghere, cu perspectiva negativa, unde a fost plasat la data de 10 august 2007.

Potrivit Standard&Poor's, desi CFR Marfa negociaza in prezent un posibil imprumut si a primit angajamente de refinantare, acestea nu acopera lipsa de lichiditate. CFR Marfa intentioneaza sa finalizeze negocierile cu creditorii si sa semneze un acord de refinantare la data de 15 noiembrie 2007, cand Standard&Poor's ar putea sa scoata de sub supraveghere ratingul companiei.

Agentia de rating apreciaza ca recentele evolutii de pe pietele internationale precum si situatia de pe arena politica din Romania au sporit ingrijorarile referitoare la expunerea CFR Marfa fata de riscurile de refinantare. Mai mult, analistul S&P Eugene Korovin a avertizat ca, in situatia in care, pana la mijlocul lunii noiembrie, CFR Marfa nu este in masura sa stranga suficiente lichiditati pentru a-si rascumpara obligatiunile, este posibila o noua reducere a ratingului. Standard&Poor's considera ca prevederile referitoare la ajutoarele de stat care trebuie respectate de Romania in calitate de tara membra a Uniunii Europene, de la data de 1 ianuarie 2007, limiteaza ajutoarele directe ce pot fi acordate de statul roman pentru CFR Marfa, in special in cazul datoriilor negarantate de stat. Chiar si asa, S&P precizeaza ca a luat in calcul un anumit nivel de sprijin oferit de stat, dat fiind scrisoarea de garantie emisa de ministerele care se ocupa de emisiunea de obligatiuni a CFR Marfa, precum si formele de suport financiar, 'de salvare', autorizate de legislatia UE. Desi Romania are un nivel redus al datoriei in raport cu Produsul Intern Brut (PIB), 12,4 procente din PIB in 2006, actuala situatie de pe scena politica, in care partidele politice incearca sa castige capital electoral, este posibil sa preseze Guvernul de la Bucuresti sa sprijine CFR Marfa.

CFR Marfa a fost infiintata in anul 1998, dupa reorganizarea prin divizare a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane si avand statut de societate comerciala pe actiuni. SNTFM CFR Marfa are ca obiect principal de activitate efectuarea transportului de marfuri in trafic intern si international. Societatea are un parc de 987 locomotive (electrice, Diesel-electrice si Diesel- hidraulice), un parc de aproximativ 55.000 de vagoane structurate pe 23 de serii diferite si este dotata cu doua ferryboat-uri avand un deplasament de 12.000 tdw fiecare.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.