Britanicul Lewis Hamilton, care a pierdut titlul mondial al pilotilor de Formula 1 chiar in ultima etapa a sezonului, fiind depasit cu un singur punct in topul general de castigatorul de la Sao Paulo, finlandezul Kimi Raikkonen, a lasat, ieri dimineata, sa se inteleaga ca nu este de acord cu intentia echipei sale McLaren-Mercedes de a contesta rezultatele Marelui Premiu al Braziliei, deoarece nu vrea sa castige primul sau trofeu la masa verde. Pe de alta parte, comentand ironic apelul rivalilor, presedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, a dezvaluit ca regulamentul FIA nu prevede acordarea de puncte in mod automat urmatorilor clasati in cazul in care un pilot este descalificat din varii motive!
Scandalul declansat imediat dupa finalul cursei derulate, duminica, pe circuitul din Sao Paulo, prin care McLaren-Mercedes a incercat sa obtina la masa verde sanctionarea celor de la Williams si BMW-Sauber pentru ca britanicul Lewis Hamilton sa urce in clasamentul etapei si sa obtina titlul mondial al pilotilor, a atras de la sine o serie de declaratii de protest care mai de care mai acide. Paradoxal sau nu, printre protestatari s-a numarat si colegul lui Hamilton, campionul mondial en-titre Fernando Alonso, care a spus ca ar fi o rusine ca pilotul britanic sa accepte castigarea titlului in afara pistei. In apararea lui Raikkonen a sarit si fostul campion mondial Michael Schumacher, care a sustinut ca o eventuala detronare a finlandezului ar fi un atac la fair-play-ul sportiv, in conditiile in care vedeta scuderiei Ferrari a obtinut trofeul in urma unei victorii incontestabile pe circuitul din Sao Paulo. Vizat in mod direct, Lewis Hamilton a iesit, ieri, sub luminile rampei si a declarat ca nu doreste castigarea titlului mondial la masa verde. "Am auzit ceva, dar nu stiu alte amanunte si nu cred ca voi urca in clasament in acest mod. Daca cei de la BMW si Williams au gresit, asta e! Dar eu vreau sa castig pe pista. Daca vrei sa castigi o cursa, trebuie s-o faci cu stil. Sa urc in clasament dupa ce altii au fost descalificati nu reprezinta modul in care vreau sa castig. M-as simti ciudat sa i se ia titlul lui Raikkonen, care a evoluat fantastic in ultimele doua curse. Ar fi crud si probabil n-ar fi bine pentru sport", a punctat Hamilton. Iritat la culme de "tupeul" rivalilor de la McLaren-Mercedes, boss-ul Ferrari, Luca di Montezemolo, a aruncat, ieri, o noua bomba, dezvaluind ca "regulamentul FIA nu prevede acordarea de puncte in mod automat urmatoarelor clasate in cazul in care o masina este descalificata. Ar trebui sa-i intrebam pe comisarii cursei, care sunt profesionisti si nu niste amatori", a spus Montezemolo, care a mai adaugat ca Ferrari si-a demonstrat clasa si valoarea pe circuit, aluzie si la faptul ca McLaren-Mercedes a fost descalificata din intrecerea constructorilor in urma scandalului de spionaj industrial. Reamintim ca, duminica seara, imediat dupa cursa, delegatul tehnic Jo Bauer a descoperit in urma probelor de carburant prelevate de la monoposturile Williams (n.n. - pilotate de Rosberg, locul patru, si de Nakajima, locul zece) si BMW-Sauber (n.n. - pilotate de Kubica, locul cinci, si de Heidfeld, locul sase) ca temperatura benzinei era cu 12-14 grade Celsius mai mica decat cea ambianta, fapt interzis de regulament, astfel ca FIA a declansat rapid o ancheta la fata locului. Dupa mai multe ore de discutii, stewarzii circuitului si oficialii FIA au decis ca nu pot constata o incalcare a regulamentului si au anuntat ca omologheaza rezultatele finale din Marele Premiu al Braziliei, astfel ca finlandezul Kimi Raikkonen a devenit campion mondial deoarece a acumulat cu un punct mai mult decat Alonso si Hamilton. Dar cum McLaren-Mercedes a anuntat ca-si va cauta dreptatea mai departe la Curtea Internationala de Apel a FIA, decizia finala pentru stabilirea noului campion mondial al pilotilor a fost amanata, ingropand in penibil cel mai zbuciumat sezon din istoria "Marelui Circ".