Dupa ce mobilierul ieftin a cucerit piata romaneasca, a venit si vremea comerciantilor de mobila de lux sa-si incerce norocul. Marile firme europene incep sa-si faca showroom-uri pentru a-i forma viitorii consumatori.     Vanzarile de mobila pe piata romaneasca s-au ridicat anul trecut la 977 de milioane de euro, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor de Mobila din Romania (APMR). Piata romaneasca de mobilier a inregistrat in ultimii patru ani o crestere medie anuala de peste 10%, iar ritmul accelerat se va mentine. In 2006 piata a crescut cu 30% fata de 2005, iar in 2011 va atinge valoarea de 1,1 miliarde de euro.     SEGMENTUL DE LUX. Estimarile arata ca si piata mobilei de lux este in crestere in Romania cu 10-15%. Moment prielnic pentru ca firmele europene mari sa decida sa deschida magazine si showroom-uri sub brand propriu. Primul pas a fost facut ieri de catre grupul italian Natuzzi, care a deschis in Bucuresti un magazin sub marca proprie, in parteneriat cu firma Class Mob, detinuta de Camelia Sucu. Investitia se ridica la 600.000 de euro si va fi amortizata in trei ani. Class intentioneaza sa mai deschida anul viitor alte doua magazine, de dimensiuni mai mici, la Constanta si Cluj-Napoca, investitia totala fiind estimata la 600.000 de euro. "Am vrut sa fim prezenti la Bucuresti, un oras dinamic. Astazi este un prim pas, dar ne uitam in viior, peste 10 ani", a declarat Franco Nettis, director de vanzari  Natuzzi pentru Europa de Est.     Clasa medie. Prima companie straina care a intrat pe piata de retail de mobila din Romania a fost grupul suedez Ikea, care a deschis primul magazin la Bucuresti in luna martie a acestui an. Ikea a mizat insa nu pe piata de lux, ci pe vanzarea produselor functionale, usor de asamblat si cu preturi reduse. Din acest an, o serie de alte firme straine si-au anuntat intrarea pe piata romaneasca a mobilierului. Astfel, austriecii de la Kika vor deschide primul showroom in vara sau toamna anului viitor. Conceptul locatiilor Kika presupune suprafete mari, de aproximativ 20.000 de metri patrati, oferta incluzand produse din toate categoriile de preturi, dar in general accesibile. Pe segmentul de mobilier pentru bucatarie, o firma nou-intrata pe piata este producatorul german Nolte Home Studio, care a inaugurat primul magazin din Romania in luna mai. Compania aduce in Romania mobilier pentru bucatarie, piesele fiind importate de la cele doua fabrici din Germania.       Piata s-a divizat     Class Mob a fost pana anul trecut divizia de mobila de lux a grupului Mobexpert, detinut de sotii Sucu. In urma divortului, compania a trecut in proprietatea Cameliei Sucu, in urma tranzactiei prin care fostul sau sot, Dan Sucu, a preluat in proportie de 100% celelalte societati ale grupului. El i-a mai platit Cameliei Sucu circa 40 de milioane de euro pentru participatiile detinute de aceasta la firmele din cadrul grupului Mobexpert. Compania condusa de Camelia Sucu comercializeaza 27 de branduri de lux si a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 15 milioane de lei si a avut un profit brut de 330.000 de lei.     Vanzari-record     Magazinul Ikea din Bucuresti a inregistrat, in primele sase luni de la deschidere, vanzari de 40 de milioane euro, cu aproximativ 75% peste nivelul prognozat, a anuntat directorul general Ikea Romania, Cornel Oprisan. El a mai spus ca unitatea a fost vizitata de 1,4 milioane de persoane, fiind vandute 4,6 milioane de produse in intervalul mentionat. Estimarile pentru septembrie 2007-august 2008 indica o cifra de afaceri de 80 de milioane de euro. Magazinul comercializeaza peste 7.500 de produse si intentioneaza sa ajunga la circa 8.000 de articole anul viitor. Retailerul suedez mai doreste sa deschida inca cinci magazine in Romania, in urmatorii cinci-sase ani, si alte doua-trei in viitorul mai indepartat.