Au trecut doi ani de cand, cu acceptul Primariei Sectorului 2, personal al lui Neculai Ontanu, o initiativa care putea sa ramana suspendata intr-un viitor indecis, date fiind umorile ce triumfa de cele mai multe ori vizavi de asemenea bune intenti
Au trecut doi ani de cand, cu acceptul Primariei Sectorului 2, personal al lui Neculai Ontanu, o initiativa care putea sa ramana suspendata intr-un viitor indecis, date fiind umorile ce triumfa de cele mai multe ori vizavi de asemenea bune intentii, s-a transformat, ca manifestare valorica, intr-un dens si vital moment al artelor vizuale romanesti.
Faptul ca Ruxandra Garofeanu a avut curajul (imi asum termenul), sa se inhame la o desfasurare de forte artistice, cu acribie, consecventa si iubire, fara nici o ezitare, inseamna foarte mult pentru destinul spatiului ce poarta numele de: Galeria "Dialog". O intoarcere in timp, si rememorarea tuturor expozitiilor sunt elocvente in acest sens. Poate ca, de la celebra Sala Dalles nu s-a mai strans luna de luna, la fiecare vernisaj, atata public avizat si poate ca, succesiunea de nume ce au umplut simezele Galeriei nu a fost in anii din urma atat de armonios si profesionist gandita. Nu e mai putin adevarat ca artele vizuale romanesti sunt la un nivel care nu reclama concesii, optiunea fiind doar o problema de context, gust, limbaj, cunoastere s.a.m.d. Prezenta permanenta a lui Dan Haulica, a lui Pavel Susara, si a altor cativa critici de prestigiu a fost si ea un gir menit sa invite la o privire si mai atenta asupra fenomenului plastic romanesc. Pentru vernisajul din 16 octombrie a.c., Galeria "Dialog" s-a oprit asupra pictoritei Rodica Maniu: acuarele si uleiuri inedite, din bogata colectie particulara a familiei Irina si Florin Cristu. Talent viguros si sincer, colorista rafinata si voluptuoasa, artista a intregit in prima jumatate a secolului 20, lungul sir de nume feminine de prima rezonanta din pictura noastra. Nascuta in 1890, intr-o familie cu preocupari artistice si prietenii cultural-elitiste in epoca, Rodica Maniu incepe inca din copilarie, initierea in pictura, cu Nicolae Vermont, dupa care paraseste Bucurestiul, pentru a studia la Paris. Prima expozitie are loc la Ateneu, in 1911, unde expune alaturi de maestrul sau, Nicolae Vermont. Casatoria cu pictorul Samuel Mutzner (1923) si studiile muncheneze pe care le face cu Leo Putz adauga personalitatii sale noi dimensiuni spirituale si artistice. Moare la Bucuresti, in 1958. Opera picturala lasata de Rodica Maniu este, prin harul sinceritatii, aidoma unui jurnal vizual al naturii si al umanului, redate cu gestica echilibrata, ferma si totodata calda. Acuarelele si uleiurile expuse la Galeria "Dialog" sunt marturisiri pline de sensibilitate, cuceritoare cromatic, vii si explicite, dovedind, pe langa talentul remarcabil al artistei, si foarte buna stapanire a limbajului plastic. Daca s-ar cere un singur cuvant care sa defineasca lucrarile acestei expozitii, acesta ar fi: "stralucitoare".
Si, nu in ultimul rand, trebuie mentionate cataloagele expozitiilor, pe care tinerii graficieni Carla Duschka si Gabriel Isac le-au intocmit cu profesionalism, realizand de fiecare data un adevarat mini-documentar artistic bine pus in pagina.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.